نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت به همگان اطمینان داد که دولت متبوعش شهر حلب را به‌طور کامل از دست تروریست‌ها پس خواهد گرفت.

بشار جعفری:دولت سوریه از یک وجب از خاک خود براساس قانون اساسی  دست نخواهد کشید /قول می دهم حلب را پس می گیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنانش در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع شهر حلب در شمال سوریه گفت: دولت سوریه ــ چه دیگران بخواهند چه نخواهند ــ شهر حلب را به کنترل دوباره خود در خواهد آورد، کشور من دو پایتخت دارد یعنی دمشق و حلب.
بشار جعفری درباره کشورهایی که خواهان برگزاری این جلسه شورای امنیت درباره اوضاع حلب شدند؛ گفت: این کشورها 13 بار صدور بیانیه ریاست شورای امنیت در محکوم کردن عناصر انتحاری و گلوله‌باران را به شکست کشاندند و به درخواست‌ها برای تصویب قطعنامه در محکوم کردن تروریسم اعتراض کردند.
وی تأکید کرد: دولت سوریه از یک وجب از خاک خود براساس قانون اساسی و قوانین بین المللی دست نخواهد کشید.
وی با یادآوری تصویر عبدالله عیسی کودک فلسطینی که گروه مسلح نورالدین الزکی، وی را سر برید، گفت: این گروه به‌همراه گروه مسلح جبهه النصره اردوگاه حندرات در شمال حلب را در کنترل خود داشتند.
ارتش سوریه دو روز پیش این اردوگاه را که 6 هزار فلسطینی در آن اقامت دارند، از تروریست‌ها بازپس گرفت.
بشار جعفری تصریح کرد: شورای امنیت بار دیگر با تلاش آنها (کشورهای حامی تروریستها در سوریه) برای نجات دادن معارضان مسلح تروریست که آنها را "میانه‌رو" می‌خوانند، جلسه برگزار می‌کند.
وی با اشاره به عملیات گسترده ارتش سوریه در شرق شهر حلب گفت: عملیات نظامی دو روز پیش و بعد از شکست آتش‌بس آغاز شد و ارتش برای محافظت از غیرنظامیان، از آنها خواست تا از مقرهای تروریست‌ها دور شوند.
وی "اتهامات ساختگی علیه ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های ممنوع شده در سطح بین المللی" را رد و محکوم کرد.
بشار جعفری گفت: اطلاعاتی به من رسیده که نشان می‌دهد تروریست‌های احرار الشام قصد حمله با استفاده از فسفر سفید و سپس متهم کردن دولت سوریه به هدف قرار دادن غیرنظامیان دارند. تروریست‌ها یونیفورم ارتش سوریه را به تن خواهند کرد و فایل‌های ویدئویی از یک عملیات با هدف متهم کردن ارتش سوریه به انجام آن منتشر خواهند کرد. مواد شیمیایی سمی (تروریستها) در حدود 20 کیلومتری ادلب و در عمق 12 متری زیر زمین در شش بشکه نگهداری می‌شود.
وی تصریح کرد: در تاریخ ششم سپتامبر جاری، دو کارشناس آمریکایی از محل بازدید کرده و سپس از آنجا به ترکیه رفته‌اند.
نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: کسی که جنایت جنگی در سوریه مرتکب می‌شود، همان کسی است که برای حمایت از تروریست‌های داعش، ارتش سوریه را هدف قرار داد و همه نوع حمایتی را از تروریست‌هایی که از بیش از یکصد کشور جهان به سوریه آمده‌اند، انجام داد.
وی تصریح کرد: دولت سوریه بیشترین تمایل را برای پایان رنج و محنت سوری‌ها دارد و از این منظر نیز ما از مذاکره استقبال کردیم.
بشار جعفری افزود: اما زمان آن نرسیده است که برخی اعضای این شورا از تداوم دروغ گفتن به خود و افکار عمومی دست بردارند؟ آیا کسی امروز جرئت می‌کند که توجیهی برای حمایت از گروه تروریستی نورالدین الزنکی مطرح کند؟ این گروه با پیوستن به جبهه النصره  پوچی ادعاها و حملات سیاسی و تبلیغاتی که این گروه را میانه‌رو معرفی می‌کرد، برملا ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.