رئیس‌جمهور پیشین یمن با تأکید بر این که هیچ گونه هم‌پیمانی میان یمن و ایران وجود ندارد و این ادعا بهانه‌ای است که عربستان آن را برای حمله به این کشور مطرح کرده است، خواستار گفت‌وگوی مستقیم میان صنعا و ریاض شد.

عبدالله صالح:‌ عربستان را در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه می‌کنیم/هادی دست‌پروده انگلیس است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۶ سپتامبر گفت: از عربستان دعوت می‌کنیم همانند گفت‌وگوهای مرحله‌ای در گذشته، به مذاکرات مستقیم با یمن وارد شود.
صالح با انتقاد شدید از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، بار دیگر بر عدم مشروعیت وی تأکید کرد.
رئیس‌جمهور پیشین یمن عبدربه منصور هادی را به تلاش برای جدا کردن جنوب این کشور از شمال از طریق جنگ در مناطق باب المندب، الوازعیه و الاحکوم متهم کرد و گفت، در صورتی که هادی خواستار اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ است، باید به صنعا بیاید تا وی شخصا از او استقبال کند.
علی عبدالله صالح تصریح کرد: هیچ ائتلافی بین یمن و ایران وجود ندارد و این بهانه‌ای است که عربستان برای جنگ علیه کشور ما به دست گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد، منصور هادی ساخته دست سازمان اطلاعات انگلیس است. منصور هادی مشروعیتی ندارد و مشروعیتش را از نظام عربستان می‌گیرد.
عبدالله صالح ادامه داد: محمد بن نایف ولیعهد عربستان ملک سلمان را به جنگ علیه یمن ترغیب کرد. دلیل جنگ گزارش‌های بود که بن نایف قبل از عربستان به واشنگتن ابلاغ می‌کرد. عربستان را در دادگاه‌های بین‌المللی مجازات خواهیم کرد.
رئیس جمهور پیشین یمن تصریح کرد: با عربستان مذاکره خواهیم کرد همانطور که در مراحل مشابه قبل مذاکره کردیم. توقف حملاتی که به پایگاه‌ها و ساختمان‌های اصلی در عمق عربستان اصابت خواهد کرد با توقف جنگ عربستان مرتبط است. ما با ملت عربستان اختلافی نداریم اختلاف ما با راس هرم در عربستان است.
وی ادامه داد:‌ قطعنامه بین‌المللی درباره یمن و طرح شورای همکاری خلیج فارس را با خون فرزندان و زنان‌مان دفن کردیم و هیچ کس آن را به رسمیت نخواهد شناخت.
صالح افزود: با قدرت و صلابت با تجاوز مقابله می‌کنیم و فورا به آن پاسخ می‌دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.