قدس آنلاین: آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که اگر می خواهند به مقاصد اسلام برسند باید به وسیله احادیث و روایات اهل بیت(ع) باشد، ابراز داشت: وقتی حدیث ثقلین را مطالعه می کنند و می بینند باید بفهمد که مسأله همین است.

راه دستیابی به مقاصد اسلام از زبان آیت الله صافی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گاپایگانی از مراجع تقلید امروز در مراسم رونمایی از موسوعه السنة النبویة فی مصادر المذاهب الاسلامیة که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با گرامیداشت روز مباهله، ازدست اندکاران این موسوعه تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: این کار واقعه ای عظیم و بزرگ است، امید است که به وسیله این موسوعه همه جهان اسلام و کسانی که می خواهند از حقایق اسلام بهره مند شوند از آثار و برکات آن بهره مند شوند تا بتوانند راه صحیح را انتخاب کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به تأکیدات مرحوم حضرت آیت الله بروجردی برای انتشار موسوعه ای با احادیث فریقین اظهار داشت: وقتی حضرت استاد یعنی آیت الله العظمی بروجردی می خواستند موسوعه خود را تدوین کنند، این مسأله هم مطرح شد و حتی عده ای مشغول به کار در آن زمینه شدند اما ایشان به مناسبتی از ادامه کار منصرف شدند اما خوشبختانه امروز چنین موسوعه ای به ثمر رسیده است.

وی ادامه داد: آثار این موسوعه برای شیعیان اهل بیت(ع) و کسانی که می خواهند از حقایق اسلام و دین یعنی آیات و روایات استفاده کنند بسیار قابل توجه و مفید خواهد بود، باید آثاری همچون این موسوعه را بیشتر منتشر کنیم و در دسترس دیگران قرار دهیم تا روایات اهل بیت(ع) را ببینند و با مقایسه با دیگر روایات متوجه حقایق شوند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که اگر می خواهند به مقاصد اسلام برسند باید به وسیله احادیث و روایات اهل بیت(ع) باشد، ابراز داشت: وقتی حدیث ثقلین را مطالعه می کنند و می بینند باید بفهمد که مسأله همین است.

وی عنوان کرد: نسبت به اهل بیت(ع) مطالب و کتاب های بسیاری وجود داشته و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سخنان بسیاری دارد، الحمدلله ما بسیار غنی هستیم و عنای علمی شیعه بسیار زیاد است و دیگران در مقابل ما نمی توانند عرض اندامی کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ان شاءالله اثر موسوعه این باشد که همه متوجه شوند اگر می خواهند به علم و حقیقت برسند باید به سراغ اهل بیت(ع) بیایند و ایشان را بشناسند از این رو اهل بیت(ع) و روایات ایشان را باید به دنیا معرفی کرد.

وی در پایان با تأکید بر وحدت بین مسلمانان اضافه کرد: موسوعه باید وسیله و اسبابی باشد که شیعه و سنی با هم تقریب پیدا کنند و به هم نزدیک شوند و توجه داشته باشند که باید بیش از پیش این وحدت وجود داشته باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.