قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: چهارمحال و بختیاری به واسطه دارا بودن ارزش‌های زیست محیطی بالا به عنوان پایتخت زیبایی کشور است اما همچنان تهدیداتی برای منابع آب و خاک دارد.

تنها پنج ناحیه و شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان گفت: چهارمحال و بختیاری با بیش از 294 گونه جانوری و 200 گونه گیاهی تنوع زیستی بالایی دارد.

شهرام احمدی فارسانی افزود: چهارمحال و بختیاری به واسطه دارا بودن ارزش‌های زیست محیطی بالا به عنوان پایتخت زیبایی کشور است اما همچنان تهدیداتی برای منابع آب و خاک دارد.

احمدی وظیفه مسئولین محیط زیست را حفاظت از آب و خاک و هوا که بستر توسعه است دانست و گفت: چهارمحال و بختیاری از نظر پساب و پسماند وضعیت مطلوبی ندارد و از 27 ناحیه و شهرک صنعتی، تنها پنج مورد دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری برف استان  از هشت ماه به 48 روز رسیده است، تصریح کرد: بیش از نیمی از قنوات استان خشک شده است و این تهدیدی برای محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان افزود: برای حفاظت از عرصه‌های حفاظتی و محیط زیستی، تجهیزات و حفاظت نوین در استان نیاز است.

وی چارت نیرو در اداره کل حفاظت و محیط زیست را 360 نفر اعلام کرد و گفت: محیط زیست با کمبود نیرو مواجه نیست بلکه امکانات و تجهیزات آن محدود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.