دهمین نشست مشترک گفتگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس با حضور هیئت‌های ایرانی و کلیسای ارتدوکس روسیه در ساختمان بخش روابط خارجی کلیسا با موضوع « گفتگو و همکاری بین ادیان به مثابه ابزار دستیابی به صلح پایدار و عادلانه»، افتتاح گردید.

 نشست مشترک گفتگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دهمین نشست مشترک گفتگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس با حضور هیئت هائی از ایران و روسیه در مسکو افتتاح شد.

این همایش دو روزه در 5 مهرماه با حضور هیئت های ایرانی و کلیسای ارتدوکس روسیه در ساختمان بخش روابط خارجی کلیسا با موضوع « گفتگو و همکاری بین ادیان به مثابه ابزار دستیابی به صلح پایدار و عادلانه» ، افتتاح گردید.

در افتتاحیه این همایش آقای ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مطران فئوفان ، مطران تاتارستان روسیه، آیت الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری و مهدی سنائی ، سفیر ج.ا.ایران در مسکو به ایراد سخنرانی پرداختند.

در آغاز این همایش ،پیام پاتریاک کریل، رهبر مسیحیان روسیه در خصوص اهمیت برگزاری دهمین نشست این گفتگوها با موضوعات متنوع طی سالهای گذشته، قرائت شد. در پیام پاتریاک روسیه بر ضرورت استمرار این گفتگوها و اهمیت همکاری بین ادیان برای مبارزه با افراط گرائی،  تاکید شده بود.

آقای ابراهیمی ترکمان طی سخنانی در خصوص استفاده ابزاری از دین، کج فهی های دینی و غیره در شرایط کنونی ، سخن گفت و بر موضوع گفتگو به عنوان راه حل مناسب حل این مسائل تاکید نمود. وی پیشنهاد کرد که زمان آن رسیده است این گفتگوها از سطح شناخت فراتر رفته و به تعامل مشترک مبدل گردد و در این راستا تشکیل یک کمیته پیگیری مشترک را مطرح نمود.

مهدی سنایی؛ سفیر ج. ا. ایران با اشاره به سیر صعودی و گسترش همه جانبه روابط میان ج.ا.ایران و فدراسیون روسیه ،خاطر نشان کرد. مبانی لازم برای تقویت و توسعه همکاری میان دو کشور در بخش های مختلف وجود دارد و ما می توانیم بر اساس این درک مشترک ؛ همکاری خود را در زمینه های اجتماعی و دینی نیز تقویت نماییم.

آیت الله تسخیری طی سخنانی تاکید کرد: پایه گفتگوهای اسلام و مسیحت ارتدوکس در سال 1996 میلادی توسط وی و پاتریاک کریل؛ رهبری فعلی مسیحیان روسیه ؛ بنا نهاده شد و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده و می تواند ثمرات مثبتی برای مردم دو کشور و جامعه بشری داشته باشد. وی تاکید کرد که افراط گرایان ؛ دین ندارند و ضعف معنویت در جامعه بشری باعث گسترش افراط گرائی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.