هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه امشب درباره جهت‌گیری آمریکا برای آینده، برنامه برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و برنامه‌های مرتبط با امنیت بیشتر کشور مناظره می‌کنند.

مصاف دو کاندیدای منفور !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، نخستین مناظره بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوشنبه شب پنجم مهر ماه به وقت آمریکا (بامداد سه شنبه به وقت ایران) انجام می‌شود.

انتظار می‌رود این مناظره که  در دانشگاه "هوفتسرا" در شهر همپستد ایالت نیویورک با استقبال میلیونی مردم آمریکا مواجه شود.

برای هر دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر دو اختلاف اندکی در نظرسنجی ها دارند، مناظرات تلویزیونی اهمیت بسیاری دارد؛ علی الخصوص که به گفته کارشناسان با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ، ممکن است اتفاق غیر معمولی در این مناظرات دور ازذهن نیست.

درحالی که تنها شش هفته به انتخابات مانده  و نظرسنجی ها حکایت از بی علاقگی مردم آمریکا به کیلنتون و ترامپ حکایت دارد، دو نامزد امیدوارند با برگزاری و حضور موثر در مناظره‌های انتخاباتی انرژی کافی را برای به پای صندوق رای آوردن هواداران جمهوری خواه و دموکرات ایفا کند.

محورهای اصلی مناظره اول

سه محور اصلی سوالاتی که در مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شود عبارتند از جهت‌گیری آمریکا برای آینده، برنامه برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و برنامه‌های مرتبط با امنیت بیشتر کشور.

مناظره به شش قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم می‌شود و هر قسمت بر روی موضوعاتی که مجری انتخاب کرده متمرکز است. مجری هر یک از این شش قسمت را با یک سوال شروع می‌کند. هر نامزد دو دقیقه وقت دارد برای پاسخ دادن به پرسش‌ها. نامزدها فرصت خواهند داشت که به جواب یکدیگر هم واکنش نشان بدهند.

برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که انتظاری که از هیلاری کلینتون می‌رود خیلی بالاتر نسبت به رقیب او است. دونالد ترامپ در یک سال گذشته آنقدر حرف‌های تحریک‌آمیز و توهین آمیز و خلاف واقع زده است که اگر در این مناظره فقط یک رفتار معقول از خود نشان بدهد و لحن و سخنانی که می‌گوید را کنترل کند، برای او موفقیت بزرگی محسوب خواهد شد حتی اگر در جواب دادن به سوالات در خصوص جزییات برنامه‌هایش موفق نباشد. بنابراین باید دید خانم کلینتون تا چه حد می‌تواند او را با سوالات جدی و البته کوتاه و صریح در مورد سیاست‌هایش گیر بیاندازد و مجبور به پاسخی کند که آماده بودن رقیبش را برای رفتن به کاخ سفید زیر سوال ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.