۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 459762

چهار نظامی سعودی در حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی به پایگاه نظامی "العبادیه" در منطقۀ جیزان در جنوب عربستان کشته شده‌اند.

تلفات سعودی‌ها در حملات یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، خبرگزاری رویترز حدود پنج ماه پیش در یک گزارش تحلیلی نوشت یکی از اهداف کمپین عربستان در تجاوز به یمن، تامین امنیت مرزهای سعودی عنوان شده بود، اگرچه این تجاوز موجب ناامن‌تر شدن مرزهای ریاض  شده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع دیپلماتیک ائتلاف سعودی گزارش داد در حملات نیروهای یمنی به سربازان و نیروهای گارد مرزی عربستان، دست‌کم 400 تن از سعودی‌ها کشته شده‌اند.

این آمار در حالی منتشر شده که ائتلاف تحت رهبری سعودی اعلام کرده است تا زمان پایان عملیات نظامی در یمن، شمار تلفات سعودی‌ها را در این جنگ اعلام نخواهد کرد.

به گزارش پرس تی وی، در همین حال بی تجربگی مزدوران سعودی در تجاوز به یمن بارها کار دست آن‌ها داده است؛ در یک نمونه که در ماه سپتامبر سال گذشتۀ میلادی در استان مارب یمن روی داد، حدود 150 مزدور سعودی که در یک منطقه گردهم آمده بودند، هدف حمله موشکی مبارزان انصارالله و نیروهای یمنی قرار گرفتند و کشته شدند.

حملات تلافی جویانه مبارزان یمنی به پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که عربستان از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.