رهبر جریان صدر عراق پیشنهاد داد، نیروهای "سرایا السلام" در الانبار بمانند و نیروهای امنیتی رسمی در نبرد آزادسازی موصل شرکت کنند. این درحالی است که برخی منابع در استان صلاح‌الدین از حمله داعش به شهری در این استان از چهار محور خبر دادند.

صدر با مشارکت حشد شعبی در عملیات موصل مخالفت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی خواستار تقسیم استان نینوا به چند استان هستند، گفت: این مساله به ساکنان موصل برمی‌گردد اما من آن را توصیه نمی‌کنم.

صدر درخصوص مخالفت برخی با مشارکت داوطلبان مردمی در عملیات آزادسازی موصل اظهار داشت: بله، به نظرم ضروری است ارتش و نیروهای امنیتی رسمی عراق موصل را آزاد کنند اما اگر داوطلبان مردمی به شکل تشکیلاتی رسمی درآیند، آن موضوع دیگری است.

رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد: مشارکت سرایا السلام در عملیات آزادسازی موصل به مسائل متعددی بازمی‌گردد که در راس آنها خواست مردم این شهر، عدم دخالت نیروهای اشغالگر و هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی قرار دارد و این امکان هست که این گردان‌ها در الانبار بمانند و نیروهای امنیتی رسمی حاضر در این استان به موصل بروند.

این در حالی است که فرماندهی داوطلبان مردمی پیشتر تاکید کرده بود که نیروهایش اولین شرکت‌کننده‌ها در عملیات آزادسازی شهر موصل خواهند بود.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی استان صلاح‌الدین‌ در گفتگو با سومریه نیوز گفت: داعش به شهر الزویه در استان صلاح‌الدین از چهار محور حمله کرده و در این حمله از سلاح‌های نیمه سنگین و سنگین استفاده کرده است حال آنکه این منطقه اخیرا از دست داعش آزاد شده بود.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی حاضر در منطقه با داعشی‌ها درگیر هستند و توانسته‌اند خسارات شدیدی به نیروها و تجهیزات آنها وارد کنند.

در عین حال یک مقام امنیتی در حشد شعبی از نزدیک بودن زمان عملیات نظامی گسترده نیروهای عراقی و حشد با هدف پاکسازی مناطق الندا در ۶۰ کیلومتری شرق بعقوبه از کانون‌های تروریستی خبر داد و گفت: با کمک اهالی تروریست‌ها در این مناطق با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند و به راحتی نمی‌توانند رفت و آمد داشته باشند.

مناطق الندا در شرق دیالی به سبب موقعیت جغرافیایی ناهموار آن پناهگاه‌های امنی برای گروه‌های تروریستی فراهم کرده که تبدیل به مهمترین مقرهای تشکیلات تروریستی داعش و القاعده طی سال‌های اخیر شده است.

این حمله در حالی انجام شد که نیروهای امنیتی عراق به شدت در نقاط مختلف بغداد مستقر شده‌اند و ترافیک شدیدی را در خیابان‌ها ایجاد کرده‌اند. اکثر خیابان‌های اصلی به ویژه خیابان‌های نزدیک به مراکز تجاری و تفریحی پس از دریافت اطلاعاتی دال بر قصد داعش برای حملات انتحاری در برخی نقاط پایتخت مسدود شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.