روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست در سرمقاله‌هایی تاکید کردند که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه نباید به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود.

غول های رسانه ای آمریکا علیه ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، دو روزنامه پرتیراژ آمریکایی تاکید کردند از آنجایی که ترامپ مناسب پست ریاست جمهوری نیست و درباره ملت‌ها و مذاهب "تعمیم‌های خام" ارائه می‌دهد، نباید به عنوان رئیس‌جمهوری آتی ایالات متحده آمریکا انتخاب شود.

تایید روزنامه‌های مذکور به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در آستانه اولین مناظره دو کاندیدا انجام شده است. نیویورک تایمز در سرمقاله خود با عنوان "چرا دونالد ترامپ نباید رئیس‌جمهور شود"، این نامزد جمهوری‌خواه را مردی "متعصب، پرهیاهو و وعده‌های دروغین" توصیف کرد.

روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی "نیویورک تایمز" شش هفته قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پشتیبانی از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رسما آغاز کرد.

در آمریکا این امر غیرعادی نیست که روزنامه‌ای قبل از انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی از یکی از نامزدها طرفداری کند. اکنون روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" که روزنامه‌ای با مواضع چپ و لیبرال شمرده می‌شود، شش هفته قبل از شروع انتخابات پشتیبانی از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات را آغاز کرده است.

هیات تحریریه روزنامه آنلاین "نیویورک تایمز" در بخش نظرهای این روزنامه که مورد علاقه بسیار خوانندگان است، نوشته که هیلاری کلینتون تجاربی چندین‌ ساله و ایده‌های عملی فراوانی در رهبری کشور دارد.

در ادامه نظر هیات تحریریه "نیویورک تایمز" آمده است که وزیر خارجه پیشین آمریکا یکی از مصمم‌ترین سیاستمدارن نسل خود است و به خاطر فعالیت‌اش به عنوان وزیر امور خارجه این کشور واجد شرایط بیشتری برای پست ریاست جمهوری است تا دونالد ترامپ.

در این نوشته درباره ترامپ آمده است که او تاکنون تنها قول‌های بسیاری داده، اما هیچ مطلب مشخصی درباره خود و برنامه‌هایش اعلام نکرده است.

هیئت تحریریه در انتها وعده داده است که به زودی مقاله‌ای در این باره در روزنامه منتشر خواهد کرد و در آن شرح خواهد داد که چرا دونالد ترامپ "بدترین نامزدی است که حزبی بزرگ در تاریخ مدرن معرفی کرده است".

نخستین مناظره تلویزیونی کلینتون و ترامپ قرار است امروز دوشنبه برگزار شود. این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای در دانشگاه هوفسترا در ایالت نیویورک برگزار می‌شود و قرار است به موضوع‌هایی چون شرایط اقتصادی، مبارزه با تروریسم و آینده آمریکا بپردازد.

مناظره تلویزیونی دو نامزد پست ریاست جمهوری آمریکا اما پیش از شروع نخستین مشکلات خود را بروز داده است. دونالد ترامپ اعلام کرده است در صورتی که مخالف او مارک کیوبن، در حمایت از کلینتون در این مناظره حضور یابد او هم در نظر دارد یکی از معشوقه‌های بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسر خانم کلینتون را با خود به همراه بیاورد.

مارک کیوبن، از سرمایه‌داران مشهور و از میلیاردرهای نسل جدید آمریکاست. کیوبن که مخالف جدی دونالد ترامپ است، زبانی تند و شخصیتی جنجالی دارد و از خانم کلینتون حمایت می‌کند.

ترامپ در توییتر نوشته است اگر قرار باشد کیوبن در صف اول مناظره تلویزیونی حاضر باشد، او نیز شاید جنیفر فلاورز را در این مناظره تلویزیونی پهلوی خود بنشاند. فلاورز در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۹۲ چندین سال با بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا رابطه‌ای عاشقانه داشت.

بیل کلینتون ابتدا این رابطه را انکار می‌کرد، اما در سال ۱۹۹۸ سرانجام اعتراف کرد که رابطه‌ای جنسی میان او و فلاورز وجود داشته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز هشتم نوامبر برگزار می‌شود. نظرسنجی "رویترز" و انستیتوی ایپسوس (IPSOS) نشان می‌دهند که کلینتون تاکنون درصد آرای بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. بر مبنای این نظرسنجی، کلینتون در حال حاضر ۴۱ درصد آراء و دونالد ترامپ ۳۷ درصد آرا را به دست خواهند آورد اما هنوز ۲۲ درصد واجدان شرایط رای‌دهی در آمریکا مرددند که رای خود را به چه نامزدی بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.