قدس آنلاین - کرمان : علیرضا رزم حسینی در تالار گفتگوی اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه های کرمان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی مردم و یاد و خاطر شهدای گرانقدر، افزود: هدف از گرامیداشت این هفته محتوای دوران دفاع مقدس است که یک نسل بدون چشمداشت مادی برای دفاع از کشور و انقلاب در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

اصحاب رسانه مبلغ گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه

استاندار کرمان از اصحاب رسانه و مطبوعات استان به عنوان مبلغان گفتمان اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: هر کجا رسانه ها آزاد باشند، فساد در جامعه کمتر است.

وی با تاکید براینکه مردم نقش اساسی در اداره جنگ را بر عهده داشتند، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس تنها دورانی در 200 سال اخیر است که یک وجب از خاک کشور جدا نشد و مردم با امکانات خود و حداقل تجهیزات نظامی در مقابل صدام و حامیانش ایستادگی کردند.
استاندار کرمان از اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد مردمی یاد کرد و گفت: نقش دولت ها دنبال نمودن سیاست های کلان اقتصادی، سیاست های پولی و مالی، سیاست خارجی و ... است در  این راستا مصمم هستیم در استان کرمان مردم در حوزه اقتصادی مشارکت داده شوند.
رزم حسینی با اشاره به وجود پول ها بیشمار سرگردان در اقتصاد ایران، خاطر نشان کرد: متاسفانه سال های متعدد انتشار پول بدون پشتوانه در اقتصاد صورت گرفته و غولی از پول های سرگردان وجود دارد که هر دفعه به سمتی می رود.
وی اعمال سیاست های انقباضی در راستای مهار تورم را، یکی از سیاست های اساسی و مهم دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید این کار را تکمیل کند.
استاندار کرمان در ادامه به تقسیم استان کرمان به هشت زون اقتصادی و سپردن کار به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: دولت نمی تواند متولی توسعه باشد و براساس وظیفه ذاتی اش، دولت مسئول سیاست، امنیت، حمایت ها و برنامه ریزی کلان کشور است.
رزم حسینی گفت: با اتفاقاتی که در جنوب استان بویژه در شهرستان قلعه گنج افتاد، مردم به آینده امیدوار شدند و موسسه ای که در منطقه مشغول به فعالیت بود با اعتمادسازی توانست پول های خرد و ناچیز مردم را در قالب صندوق های توسعه روستای جذب نماید.
وی یادآور شد: تاکنون با 12 موسسه ملی در مناطق اقتصادی استان قرارداد منعقد و اکثر آنها در منطقه مستقر شده و می خواهند ظرفیت ها را شناخته و سرمایه گذاری نموده و ثروت های موجود در هنر و فرهنگ اقتصادی مردم، منطقه را مدیریت و حداکثر بهره وری را داشته باشند.
استاندار کرمان تصریح کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کرمان که پایلوت اقتصاد مقاومتی است، با صدا و سیمای مرکز کرمان علارغم همکاری های صورت گرفته، کافی نیست، در این راستا تلاش هایی در حال انجام است که کار را با صدا و سیمای کشور دنبال نمائیم.

رزم حسینی با تاکید براینکه سعی شده از همه افرادی که می توانند در الگوی مناطق اقتصادی موثر باشند، مشارکت داده شوند، گفت: اختیارات به مدیران مناطق اقتصادی واگذار شده تا براساس مطالعه و شناخت، کار را انجام بدهند و کار نویی در ایران است و باید مردم را وارد صحنه کنیم.
وی در بخش دیگر سخنانش از آمادگی مدیریت استان در جهت راه اندازی کارخانه رول (چاپخانه) در جهت مرتفع نمودن مشکلات نشریات خبر داد و افزود: استانداری کرمان آمادگی دارد با راه اندازی تورهای خبری اقدام نماید و انتظار می رود رسانه ها به جای تبلیغ از افراد از کارهای انجام گرفته تبلیغ کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک گزارش واقعی به اصحاب رسانه و مطبوعات ارائه خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از 100 صورتجلسه در خصوص پروژه های عمران شهری نگاشته شده که 80 درصد از مصوبات آن عملیاتی شده است.
رزم حسینی با تاکید براینکه رسانه ها و مطبوعات باید نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا نمایند، یادآور شد: استانداری کرمان آمادگی دارد با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به برگزاری دوره های آموزش اقتصاد مقاومتی ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات استان اقدام نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.