قدس آنلاین - تبریز: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: اگر پازل‌ها و رشته زنجیرها در زمینه احیای دریاچه ارومیه درست چیده شود، تا سال ۱۴۰۲ شاهد احیای دریاچه خواهیم بود.

وعده احیای دریاچه ارومیه تا سال 1402/ دیگر وقت الگوسازی و اصلاح افکار نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرهاد دبیری در همایش مشارکت مردم برای نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: حرکت مردمی در زمینه احیای دریاچه ارومیه نویدبخش توجه و اهتمام عموم به مسائل محیط،زیست است باید این فرهنگ از دست یک دستگاه خارج شده و به یک فرهنگ جامع تبدیل شود و همه خود را مسؤول حفاظت محیط زیست بدانند.

وی با اشاره به اینکه دیگر وقت الگوسازی و اصلاح افکار نیست، ادامه داد: باید از مرحله الگوسازی بگذریم و بیشتر به حوزه وسیع مشارکت در معیشتی بکشانیم.

دبیری افزود: معیشت اصلی مردم ساکن حوزه دریاچه ارومیه از طریق کشاورزی بوده است و باید بیشتر با بحران موجود آگاه باشند و هر فردی مطابق با توان خود صرفه‌جویی را پیش گیرد.

وی با ذکر مثال برای احیای تالاب کاریکورازان ادامه داد: حضور مردمی مخصوصا در ایران برای احیا تالاب‌ها بسیار کم‌رنگ بوده که امروزه شاهد یک الگوی مردمی هستیم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: اگر پازل‌ها و رشته زنجیرها در زمینه احیا دریاچه ارومیه درست چیده شود، تا سال 1402 شاهد احیا دریاچه خواهیم بود.

وی به لزوم حضور گسترده مردمی اعم از مسؤولان و سایر اقشار مردمی تاکید کرد و گفت: برای برگشتن دریاچه به روزهای قبل لزوم زیرساخت‌های گسترده‌ای است که با نیروی مردمی به ارمغان خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.