قدس آنلاین- تبریز: قائم مقام رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: همیشه نگاه سنتی به مسائل کشاورزی وجود داشته و از این رو با حذف این نگاه می‌توان نگاه فنی و مهندسی را بر مسائل کشاورزی ایجاد کرد.

لزوم حذف نگاه سنتی به کشاورزی در آذربایجان‌شرقی/ نگاه سنتی عامل خشک شدن دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اکبر فتحی  در همایش مشارکت مردم برای نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه مردم همیشه نگاه فنی و مهندسی را بحث‌های سازه‌ای دارند، اظهار داشت: عمده مشکلات ایجاد شده در بخش کشاورزی حاکی از عدم نگاه علمی به بخش کشاورزی است.

وی افزود: باید به این نکته توجه شود تولیداتی که از محصولات کشاورزی مورد استفاده موجودات زنده قرار می‌گیرد خود آن تولیدات موجود زنده بود و این نیاز به مدیریت دقیق و درست دارد.

فتحی با ذکر مثالی مبنی بر اینکه اگر سموم و کودهای شیمیایی طبق محاسبات و به اندازه مصرف نشود سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، گفت: این اندازه‌گیری و محاسبات دقت و مهندسی را می‌طلبد و همه باید با دیدگاه علمی به این بخش باشد.

وی با بیان اینکه اگر دریاچه ارومیه به این وضع در آمده ناشی از نگاه سنتی به کشاورزی بوده است، گفت: با شکل گرفتن خدمات مهندسی به عنوان یک زیرساخت در احیا هستند که فعالیت‌های ارزنده‌ای را با کمک کشاورزان انجام می‌دهند.

فتحی با گلایه از اینکه هنوز به خوبی نتوانستیم از ظرفیت شرکت‌ها فنی مهندسی استفاده کنیم، ادامه داد: با همه این ظرفیت‌ها و با وجود اینکه نقش اصلی این نیروهای تعریف نشده است ولی این شرکت‌ها در 25 روستا به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و به مرحله خود اثباتی در میان روستائیان رسیده‌اند.

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: ستاد احیا با تعیین نقش برای همه بخش‌ها که در مجموعه کارشناسان، خدمات و اطلاع رسانی منشأ تحول کارهای اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.