قدس آنلاین – سبزوار : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون پایگاه اورژانس هوایی سبزوار با انجام 53 سورتی پرواز به 84 مصدوم حوادث جاده ای در سطح جاده های غرب خراسان رضوی امدادرسانی نموده است .

انجام 53 سورتی پرواز / امداد رسانی به 84 مصدوم حوادث جاده ای غرب خراسان رضوی

دکتر علی شریفان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه متاسفانه تصادفهای شهری و جاده ای و تعداد مصدومان این حوادث به ترتیب 16 و 18 درصد نسبت به شش ماهه اول سال گذشته افزایش یافته است افزود : ظرف 6 ماه نخست امسال بطور میانگین روزانه 70 ماموریت اورژانس در شهرستانهای غرب استان خراسان رضوی انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه مدت زمان انجام ماموریتهای شهری و جاده ای در سطح منطقه تحت پوشش این مدیریت به ترتیب پنج و 9 دقیقه است تصریح کرد : عمده ترین دلیل وقوع تصادفات خواب آلودگی، نبود اماکن تفریحی در طول جاده ها و به ویژه جاده شاهرود- سبزوار و نیز استفاده از داروهای خواب آور در هنگام رانندگی است.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار و 710 ماموریت اورژانس در این منطقه انجام شد که سه هزار و 570 مورد آن مربوط به تصادفهای جاده ای و شهری بوده است یادآور شد : در این مدت به پنج هزار بیمار خدمات پیش بیمارستانی ارائه شد که چهار هزار و 430 مورد آن مجروحان سوانح جاده ای و شهری بوده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با تشکیل گروه واکنش سریع مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز یک دستگاه درمانگاه سیار صحرایی به وسعت 70 مترمربع با اعتبار 600 میلیون ریال جهت ارائه خدمات در هنگام بروز بحرانها تامین شد که در مواقع ضروری جهت ارائه خدمات اعزام می شود.

وی ادامه داد : 23 پایگاه اورژانس با 26 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در سطح شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، و داورزن ( غرب استان ) فعالیت دارند.

شریفان در عین حال با بیان اینکه 10 دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران اورژانسی مراکز درمانی در بیمارستانهای سطح این منطقه مستقر شده اند خاطر نشان کرد : همچنین هفت پایگاه اورژانس شهری و روستایی نیز در سطح شهرستان سبزوار فعال است که با هشت دستگاه آمبولانس به بیماران نیازمند ارائه خدمت می کنند.

وی از احداث یک پایگاه امداد روستایی در محل مرکز بهداشتی و درمانی روستای بنقن از توابع بخش ششتمد سبزوار با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال و یک پایگاه نیز در کمربندی غرب شهر سبزوار تا پایان سالجاری در سبزوار بزرگ خبر داد و اظهار داشت :بطور قطع باید یک پایگاه اورژانس در غرب کمربندی سبزوار استقرارشود و این مهم نیز  نیازمند همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار می باشد .

شریفان با تاکید بر اینکه عمر مفید هر دستگاه آمبولانس هفت سال می باشد و هم اینک آمبولانسهای این مرکز بیش از 9 سال قدمت دارند و فرسوده هستند از اختصاص 12 دستگاه آمبولانس جدید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مدیریت خبر داد .

وی در عین حال به دلیل طولانی شدن فرآیند پلاک گذاری هشت دستگاه از این آمبولانسها و عدم پیوستن آنها به چرخه ناوگان امدادی ابراز ناخرسندی کرد . / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.