قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ظرفیتی بی بدیل و استثنایی برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

مطالبات آستان قدس رضوی از ستاد ملی مشهد 2017

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برای اجرای هرچه بهتر برنامه های مرتبط با مشهد 2017 اظهار داشت: با توجه به اندک زمان باقیمانده، ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده حداکثری از این فرصت، عزم جدی ستاد ملی این رویداد بزرگ را می‌طلبد.
وی با اشاره به لزوم ورود مستقیم مسئولان عالی دولت به موضوع مشهد ٢٠١٧ برای استفاده حداکثری از فرصت پیش رو، تصریح کرد: ستاد استانی مشهد 2017 و شهرداری مشهد اقدامات خوبی را انجام داده است اما با توجه به زمان محدود تا برگزاری این اجلاسیه، نیاز به عزم جدی کارگروه ملی با دستور رئیس جمهور محترم و معاون اول ایشان، برای تخصیص اعتبارات و بودجه های لازم وجود دارد. 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: بایستی ظرفیت وزارتخانه های امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،وزارت راه و شهرسازی،وزارت کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای استفاده حداکثری از این فرصت پیش آمده فعال شوند و تصویری واقعی از اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی نماییم.
وی گفت: دعوت از شخصیت های برجسته جهان اسلام، اساتید دانشگاه و فرهیختگان از ادیان و کشورهای مختلف برای آشنایی با سیره و سبک زندگی اسلامی و رضوی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و با پیگیری جدی عملیاتی شود.
بختیاری اذعان داشت: آستان قدس رضوی وظیفه خود می‌داند که برای توسعه و ترویج معارف قرآنی و فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند و در این مسیر مهمترین مطالبه ما همدلی و هم افزایی سایر دستگاه های دولتی و همت کارگروه ملی مشهد 2017 برای معرفی این کلانشهر مذهبی با محوریت امام رضا(ع) به جهان است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک با شهرداری مشهد برای برنامه ریزی، برگزاری هرچه بهتر مراسم ها و تولید محتوای غنی و فاخر برای مشهد ٢٠١٧ خبر داد و تصریح کرد: قطعا بین مشهد و اصفهان که در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شده بود تفاوتهای متعددی وجود دارد که همین وجه تمایزات، جذابیت این شهرمقدس را که مامن و پناهگاه میلیون ها دلداده اهل بیت(ع) است را دوچندان میکند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: دبیرخانه شورای عالی فرهنگی ، اداره کل روابط عمومی و امور رسانه و موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی ماموریت برنامه ریزی و کار جدی وکارشناسی دقیق در حوزه مشهد 2017 را دنبال خواهند کرد.
بختیاری ادامه داد: توجه به منشور 7 گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، گره گشایی از مشکلات جهان اسلام، توسعه مفهوم زیارت و ارتباط و تعامل با کشورهای اسلامی از اهم مواردی است که باید در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: بدون شک در شرایط امروز منطقه و جهان، معرفی و ارائه معارف اصیل اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع)، شناساندن چهره واقعی جریانهای تکفیری و مزدور استکبار، برنامه ریزی در جهت تعاملات فرهنگی و رسانه ای سازنده، برگزاری اجلاسیه شبکه های تلویزیونی جهان اسلام و ایجاد بستر مناسب برای حضور تاثیرگذار و پررنگ در فضای مجازی نیز از موضوعاتی است که مورد انتظار آستان قدس رضوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.