نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ایران و کشورهای غربی در تعریف تروریسم تفاوت دیدگاه دارند.

تروریسم خوب وبد ندارد،تفاوت دیدگاه در مورد تروریسم در ایران وغرب وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 6 مهرماه) پس از اظهارات علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد درباره FATF گفت: ما در زمینه پولشویی قوانینی از گذشته داشته‌ایم که مطلوب و مفید است. همچنین قوانینی که درباره مبارزه با پولشویی بوده و مثمر ثمر نیز باشد، از آن حمایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هرگاه تروریسم به دو دسته خوب و بد تقسیم شده ما با آن مخالف بوده‌ایم، گفت: هرگاه برای مبارزه با تروریسم قدمهای مثبتی برداشته شده، از آن حمایت کرده‌ایم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در دولتهای گذشته تلاش برای خروج از لیست سیاه تروریستی صورت گرفته، گفت: هر اقدامی هم در این دولت انجام شود، مورد تقدیر است.
ذوالنور ادامه داد: در دولتهای گذشته برای خروج نام ایران از گروههای تروریستی مذاکره می‌شد اما امروز ما تعهداتی با FATF ایجاد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: قبل از اینکه بحث FATF نقل محافل رسانه‌ای شود و دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی را درگیر خودش کند، باید در جلسه‌ای مورد وفاق قرار می‌گرفت تا نظام به یک جمع‌بندی برسید تا این خودزنیها شروع نشود.
نماینده قم در مجلس ادامه داد: چرا مجلس باید آخرین جایگاهی باشد که در جریان پیوستن ایران به قرارداد FATF باشد لذا رئیس مجلس باید در این بزنگاهها از شان مجلس دفاع کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در تعریف گروههای تروریستی با کشورهای غربی تفاوت دیدگاه داریم، گفت: آنها حزب الله و نهضتهای آزادی‌بخش را تروریست می‌دانند که این تفاوت دیدگاه است همچنین تعریف ما از پولشویی هم متفاوت است اما آنها تلاش می‌کنند که ما قطعنامه‌های شورای امنیت را بپذیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.