وزنه برداری که یکی از موفق ترین رشته های کاروان ایران در المپیک ریو بود این روزها وارد حواشی شده که بازهم پای رئیس فدراسیون را به میان می آورد و اقداماتی که گفته می شود وی برای تسویه حساب های شخصی اش انجام داده است!

گزارش قدس آنلاین از اوضاع داخلی وزنه برداری/ رئیس به دنبال تسویه حساب های شخصی؟!

به گزارش قدس آنلاین، بیشتر از یک ماه از المپیک و حضور کاروان ورزش ایران در این رویداد می گذرد اما به جای اینکه امروز شاهد ارزیابی دقیق عملکرد ورزشکاران مان در این بازی ها باشیم، شاهد پس لرزه های خیلی از اتفاقات و تصمیم گیری های پیش از المپیک و در رابطه با انتخاب های انجام شده هستیم.

بی شک جنحالی ترین انتخابی که پیش از المپیک و در رابطه با این بازی ها انجام شد، در وزنه برداری بود؛ آنجا که در آخرین روز و درست ساعتی پیش از برگزاری مراسم بدرقه کاروان ایران در حضور رئیس جمهور، برای نهایی کردن ترکیب تیم ملی اعزامی به ریو، بهادر مولایی در سنگین وزن از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد.

این تصمیم گیری به حدی برای مولایی سنگین تمام شد که وی در تمام مدت زمان حضور در مراسم بدرقه کاروان ایران در بهت و تعجب به سر می برد، قرار گرفتن در این شرایط به سکوت و تفکر چند ساعته ختم نشد و در نهایت باعث  حادثه ای سنگین برای وی شد چراکه مولایی پس از اتمام مراسم در راه بازگشت به شمال کشور در اثر یک سانحه سنگین تصادف که منجر به مرگ پدربزرگش شد، به شدت آسیب دید طوریکه یک ماهی در بیمارستان بستری بود و چند بار تحت جراحی قرارگرفت و این روزها هم دوران نقاهت را بدون داشتن تحرک آنچنانی در منزل سپری می کند.

طی این مدت بهادر مولایی دو بار به حضور در کمیته انضباطی فدراسیون فراخوانده شد چون وی بعد از حذف شدن از ترکیب تیم ملی مصاحبه هایی با رسانه های مختلف داشت و طی آنها به مواردی اشاره کرده بود که باب میل مسئولان فدراسیون نبود و به همین دلیل آنها بدون توجه به شرایط بهادر مولایی و اینکه او به خاطر شکستگی لگن اصلا قادر به حرکت نیست، دوباره وی به را نشست کمیته انضباطی دعوت کردند تا درمورد صحبت هایش دلیل و مدرک بیاورد.

بهادر مولایی به خاطر شرایط خاصش در هیچ یک از این دو نشست شرکت نکرد و همین موضوع باعث شد کمیته انضباطی فدراسیون وزنه بردرای در نشست اخیر خود که دو روز پیش برگزار شد، برای وی حکم تعلیق صادرکند!

پیگیری های خبرنگار قدس آنلاین به اینجا رسیده که قرار است فدراسیون وزنه برداری دعوت نامه جدیدی را برای بهادر مولایی و برای حضور وی در کمیت انضباطی ارسال کند و بعد از آن حکم محرومیتش را اعلام کند اما این تعلیق و محرومیت ها چرا و به چه دلیل انجام می شود؟

بهادر مولایی در یکی از اظهارنظرهای خود بعد از حذفش از ترکیب المپیکی تیم ملی وزنه برداری گفته بود: «این کار علی مرادی، رئیس فدراسیون است، او با رئیس هیات مازندران به خاطر اینکه در انتخابات فدراسیون به فرد دیگر (عباس رحیمی) رای داده بود مشکل داشت، مرادی نمی خواست از استان مازندران سه نفر در ترکیب تیم ملی بودند به همین دلیل و با توجه به حضور بهداد سلیمی و محمدرضا براری من را از ترکیب کنار گذاشت.»

بر پایه این گزارش، اگر واقعا چنین باشد اقدامات علی مرادی جنبه تسویه حساب شخصی دارد. به خصوص اینکه بعد از کنار گذاشته شدن حسین توکلی از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری هم صحبت های زیادی مطرح شد مبنی بر اینکه توکلی در انتخابات فدراسیون به مرادی رای نداد و رای خود را به نام رئیس هیات مازندران ثبت کرد و به همین دلیل از کار برکنار شد!

اما آیا کنار گذاشتن بهادرمولایی از ترکیب المپیکی تیم ملی بر اساس نتایج رکوردگیری ها بود یا غرض ورزی و تسویه حساب های شخصی؟ به اذعان خیلی از کارشناسان و «با توجه به دوپینگ های لو رفته روس ها و محرومیت خیلی از آنها برای المپیک ریو، مولایی با توجه به آمادگی خوبی که داشت اگر به ریو اعزام می شد قطعا در وزن خود می توانست مدال بگیرد». هرچندکه سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی طی یک گفتگو اعلام کرده بود که «شرایط بهادر آنقدرها هم خوب نبود و به همین دلیل حذف شد».

البته بهادر مولایی به این موضوع هم واکنش نشان داده بود و گفته بود که «اصلا  انوشیروانی را به عنوان مربی قبول ندارد و اصلا هیچ یک از ورزشکاران از او حرف شنوی ندارند», این حرف مولایی خیلی هم بیراه نیست. همه شاهد بودند که کیانوش رستمی تمام تمرینات المپیکی خود را با برنامه شخصی انجام داد و هنگام المپیک هم سرمربی تیم ملی اصلا در کنار او نبود چون کیانوش اصلا سجاد انوشیروانی را به عنوان سرمربی تیم ملی قبول نداشت. کیانوش بدون سرمربی تمرین کرد و بدون سرمربی طلای المپیک را گرفت.

علاوه بر سجاد انوشیروانی، یکی از اعضای شورای فنی فدراسیون وزنه برداری هم در حین المپیک طی اظهارنظری گفته بود که «بهادرمولایی اگر به المپیک می رفت نمی توانست مدال بگیرد»؛ این صحبتی بود که مولایی در واکنش به آن گفته بود «وی حقوق بگیر فدراسیون است ونباید هم حقیقت را بگوید».

در هر صورت تمام این حرف و حدیث امروز به اینجا رسیده که بهادر مولایی تعلیق شود و در آستانه یک محرومیت بزرگ قرار بگیرد در حالیکه خودش تاکید دارد هیچ توهینی به هیچ فردی نداشته و فقط حقایق را گفته است.

اما آیا واقعا محرومیت اولین و آخرین راه برای برخورد با یک ملی پوش است؟ اصلا چرا هیچ مسئولی در رده های بالاتر به این موضوع ورود نمی کند که ملاک حذف و انتخاب ها چیست؟ آنهم برای رویدادی مانند المپیک، واقعا رئیس فدراسیون به خاطر تسویه حساب های شخصی اش اقدام به کنار گذاشتن بهادر مولایی کرد که تصادف شدید و بعد تعلیق وی را هم به دنبال داشت یا ارزیابی های فنی دلیل این تصمیم گیری بود؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.