مسئولان ضدتروریستی فرانسه طی گزارشی از کشته شدن بیش از 200 تکفیری فرانسوی در مناطق جنگی سوریه و عراق خبر دادند.

آمار تکفیریهای فرانسوی کشته شده در سوریه وعراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مسئولان ضدتروریستی فرانسه طی گزارشی آماری به خبرگزاری فرانسه، از کشته شدن بیش از 200 تکفیری فرانسه در مناطق جنگی سوریه و عراق خبر دادند.
 این آمار که یک منبع پلیس فرانسه نیز آن را تأیید کرده، تنها مربوط به تکفیری‌های شناخته شده برای سرویس‌های ضدتروریستی کشور است و در ارائه آن باید احتیاط شود چرا که شمار واقعی فرانسویان کشته شده در این مناطق احتمالا بسیار بالاتر خواهد بود.
«پاتریک کالوار» رئیس اداره امنیت داخلی فرانسه طی جلسه ماه می گذشته کمیسیون دفاعی مجمع ملی فرانسه اعلام کرد که به دلیل بمب‌گذاری‌ها، دستیابی به آمار دقیق بسیار دشوار است.
«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه نیز در روز 11 سپتامبر گذشته اعلام کرد: «طبق آخرین آمار حدود 700 تکفیری فرانسوی یا ساکن فرانسه در مناطق جنگی سوریه و عراق هستند که از این تعداد 275 نفر را زنان و ده‌ها نفر را کودکان تشکیل می‌دهند. »
بر اساس این گزارش، فرانسه که از ماه ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون با موج حملات ترویستی مواجه است، از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد نیروهای تکفیری خارجی را در مناطق جنگی سوریه و عراق دارد.
از ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبارترین آنها به حملات تروریستی 13 نوامبر گذشته پاریس مربوط می‌شود که طی آن 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر مجروح شدند.
طی پائیز سال 2015 میلادی، «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که حدود 5000 اروپایی از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس، سوئد و اسپانیا در میان 20000 تکفیری خارجی حاضر در این مناطق جنگی حضور دارند.
طبق اطلاعات و آمار موجود تا پایان سال 2015 میلادی، حدود 1800 فرانسوی درگیر شبکه‌های تکفیری هستند که 600 نفر از آنها در سوریه و عراق حضور دارند و 250 نفر از آنها پس از عزیمت به این کشورها به فرانسه بازگشته‌اند.
فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.
بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا، تاکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.