مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت: بعد از وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) ، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، دومین نماد و جاذبه ی مهم و توریستی استان خراسان رضوی است.

آرامگاه فردوسی پربیننده ترین جاذبه گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،احسان زهره وندی بااشاره به اینکه مشهد دومین کلانشهر مذهبی دنیا است و به خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) سالیانه میزبان میلیونها زایر داخلی و خارجی است افزود: اکثر زایران و گردشگران پس از زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) از این مجموعه و بناهای اطراف آن بازدید می کنند.

وی تصریح کرد:آرامگاه فردوسی در یک بنای باغ 6 هکتاری در مقابل یکی از دروازه های شهر طابران طوس قرار دارد و بازدید از بنای آرامگاه، بنای هارونیه، ارگ توس، مسجد و مدرسه مربوط به قرن پنجم هجری برای گردشگران بسیار جذاب است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی و فرهنگی توس اظهار داشت: یکی از آثار برجای مانده از توس قدیم، بنای آجری معروف به گنبد هارونیه است که شامل یک فضای وسیع مربع گنبددار به ارتفاع حدود۲۵ متر و وسعت ۱۲*۱۲متر است که در انتهای بنا سه حجره با اتاقک و تزییناتی شامل گچبری قرار دارد.

احسان زهره وندی گفت:مجموعه فرهنگی و تاریخی فردوسی در فاصله ۲۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و گردشگران می توانند همه روزه از آرامگاه این شاعر و حماسه سرای بزرگ ایرانی بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.