تولیت آستان قدس رضوی در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب که مردم متدین و دلداده به خدا، مهمترین مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: هرچه در سازمان‌ها و ادارات کشور، مردم احساس خدمتگذاری خالصانه و دغدغه برای گره گشایی از کارشان را در میان کارکنان ببینند، اعتمادشان به کارآمدی نظام اسلامی بیشتر می‌شود.

مردم دلداده به خدا، مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این مراسم که صبح امروز سه شنبه 6 مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، نهضت بسیج را امتداد نهضت عاشورای حسینی خواند و با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش روحیه بسیجی در نظام اداری و ارگان‌های کشور، خاطرنشان کرد: انسان‌های پاک سیرت و پاک دست با روحیه بسیجی و انقلابی باید نشان دهند که نظام کارآمد اسلامی می‌تواند گره گشای مشکلات زندگی مردم، فقرا و مستمندان باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان این مطلب که امروز نهضت خدمت رسانی به عنوان یک حرکت انقلابی برخاسته از فرهنگ بسیجی باید در همه بخش‌های کشور به ویژه در نظام اداری گسترش یابد، افزود: همچنان که روحیه بسیجی طی دوران دفاع مقدس منجر به پیروزی سپاه اسلام و ذلت و خواری دشمن بعثی و حامیان مستکبر آنان شد،‌ در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز در هر عرصه‌ای که روحیه بسیجی وجود داشته، آن عرصه جایگاه پیشرفت، خلاقیت، نوآوری و رضایتمندی مردم بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ اخلاص،‌ ایثار، تفکر الهی،‌ ولایتمداری، ایستادگی در راه هدف، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های تفکر بسیجی و بسیجیان برشمرد و با اشاره به ویژگی‌های برجسته اخلاق اسلامی در سیره زندگی امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، ابراز کرد: با کمی تامل در سیره زندگی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) در می‌یابیم که سراسر زندگی این بزرگوار دلدادگی به خدا، دوستی با مردم،‌ عشق به گسترش معارف دین، انسان سازی، بردباری در برابر سختی‌ها و اقدامات بزرگ در راه اسلام بوده است.
وی در ادامه بر لزوم اشاعه روحیه بسیجی رهبری معظم انقلاب در لایه‌های مختلف حکومت و نظام اداری کشور تاکید کرد و با بیان این مطلب که بزرگ بسیجی نظام مقدس اسلامی، رهبری معظم انقلاب هستند، گفت: روحیه بسیجی که امروز رهبری معظم انقلاب دارند، باید در تمام لایه‌های حکومت و نظام اداری کشور توسعه یابد. به هیچ عنوان فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و رفع این مشکلات تنها با روحیه انقلابی و به دستان توانای بسیجیان ممکن خواهد بود.
آیت الله رئیسی، سیره زندگی امام رضا(علیه السلام) را بهترین و بزرگترین الگو برای بسیجیان معرفی و عنوان کرد: افزایش کارآمدی نظام و ارتقای اعتماد عمومی در جامعه نتیجه توسعه روحیه بسیجی در نظام اداری کشور است و امروز بسیجیان در ادارات و سازمان‌ها کشور وظیفه خطیر اعتمادسازی و تداوم رضایتمندی مردم نسبت به سازوکارهای حکومت و نظام اسلامی را برعهده دارند.
تولیت آستان قدس رضوی از افرادی که به سبب منافع شخصی، چهره مقدس نظام اسلامی را مخدوش می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: مخدوش کردن چهره پاک نظام اسلامی معصیتی بسیار بزرگ است و نباید به یک عده قلیل سودجو، خودخواه و هواپرست اجازه داد به وجهه نظام اسلامی لطمه وارد کنند.
خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این مراسم که به همت پایگاه بسیج آستان قدس رضوی و با حضور کارمندان بسیجی این آستان مقدس برگزار شد، سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دفاع مقدس، بر گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر آرمان های این اسوه های ایمان تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.