قدس آنلاین/ ایلام: در نشست مشترک استاندارد ایلام و نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بر اختصاص و درج نشان علامت حلال بر روی مواد غذایی تولیدی و وارداتی تأکید شد.

اختصاص برند حلال در عرضه مواد غذایی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مدیرکل استاندارد استان ایلام در این نشست که با حضور حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و فرزانه کریمی رییس اجرای استاندارد در اداره کل استاندارد استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه تعامل سازمان جهاد کشاورزی استان با استاندارد در این راستا حائز اهمیت و موجب خرسندی است، گفت: در خصوص برند حلال و اینکه حلال به عنوان یک استاندارد جهانی،  معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است، بسیار مهم و ضروری است.

مهناز همتی با اشاره به اینکه غذای حلال با یک استاندارد و نشان مشخص که مورد قبول همه مذاهب باشد، معرفی می شود، اظهارداشت:  برند حلال برای محصولات غذایی، باعث سهولت دسترسی مسلمانان به غذای حلال و با کیفیت مطمئن در تمام جهان می گردد.

وی با تأکید بر اینکه استاندارد حلال و ضرورت رعایت آن به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی فواید بسیاری دارد، خاطرنشان ساخت: این مهم باعث افزایش اعتماد مصرف کننده مسلمان به غذای حلال و نیز توسعه الزامات اقتصادی و بازرگانی تحت عنوان توسعه بازارهای اسلامی بر پایه غذای حلال می شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام به چگونگی فرآیند اخذ نشان حلال برای محصولات به ویژه  غذای حلال اشاره کرد و یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی همکاری با سایر ارگان ها در زمینه استاندارد سازی غذای حلال را دارد.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  به اهمیت ذبح حلال و فرآیند تولید غذای حلال در کشور و نیز در سراسر جهان اشاره نمود و خواستار تعامل همه جانبه استاندارد با سازمان جهاد کشاورزی برای تحقق این مهم در استان شدند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  همچنین کشتارگاه طیور سپید مرغ مانشت را به عنوان کشتارگاه پایلوت برای شروع فرآیند اخذ نشان حلال معرفی نمود  که از سوی  اداره کل استاندارد نیز مدارک و مستندات لازم برای صدور پروانه کاربرد نشان حلال جهت ارایه به کشتارگاه مورد نظر تحویل داده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.