معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: سند راهبردی و برنامه جامع گردشگری در حال تهیه است و به زودی به هیئت دولت داده می‌شود.

سند راهبردی گردشگری کشور تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر امروز در برنامه روز جهانی گردشگری اظهار داشت: سند راهبردی و برنامه جامع گردشگری در حال تهیه است و به زودی به هیئت دولت داده می شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در گرامیداشت روز جهانی گردشگری گفت: پیچیده بودن صنعت گردشگری از نکات مطرح شده توسط رئیس جمهور بود و این پیچیدگی به ظرایف این صنعت بازمی‌گردد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه باید با توجه به این ظرایف آمادگی فرهنگی در جامعه به وجود آورد، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی شاه کلید توسعه گردشگری داخلی و خارجی است و به همین دلیل همیار گردشگر در آموزش و پرورش ایجاد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه علائق در زمینه گردشگری باید از حالت شخصی به حالت جمعی درآید، خاطرنشان کرد: باید همه کسانی که در توسعه گردشگری فعال هستند و می‌توانند کمک کنند به توسعه این صنعت همت کنند.

وی با بیان اینکه 5 برابر شدن ایرانگردان خارجی مطالبه  مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: این امر بینش عمیق مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد و دولت برنامه جامع گردشگری را در برنامه ششم لحاظ کرده تا نقشه راهی برای توسعه گردشگری باشد.

رحمانی موحد با اشاره به مطالبه نماینده بخش خصوصی گردشگری استان فارس برای توجه بیشتر به اموزش و پایلوت شدن استان فارس در زمینه آموزش بیان کرد: توجه به ایجاد آمادگی فرهنگی و آموزش از سرمایه‌های بزرگ استان فارس است و این استان به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا کارگاه های آموزشی در دیگر بخش‌ها و شهرهای گردشگری کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.