پس از امضای پیش نویس توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی حکمتیار، رایزنی‌های علنی هیئت مذاکره کننده این حزب با مقامات افغان در کابل ادامه دارد.

حضور پسر حکمتیار در خانه رئیس پارلمان افغانستان/ رایزنی‌ها ادامه دارد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «حبیب الرحمان» پسر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در ادامه حضورش در کابل به خانه «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان رفت.

توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار هفته گذشته توسط نمایند‎گان سه طرف «حنیف اتمر» به نمایند‎گی از دولت کابل، «امین کریم» به نمایند‎گی از حزب اسلامی حکمتیار و «عطا الرحمن سلیم» معاون شورای عالی صلح افغانستان، و با حضور «پیر سید احمد گیلانی» رئیس شورای عالی صلح افغانستان به امضا رسید.

به گفته هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی توافقنامه نهایی قرار است بین حکمتیار و اشرف غنی به امضا برسد.

این در حالی است که برخی از مقامات افغان با این توافقنامه مخالفت کرده بودند.

روز گذشته احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان گفته بود که امضای توافقنامه با حکمتیار به ائتلاف بیشتر شبیه است تا به صلح.

»ودیر صافی» کارشناس امور سیاسی افغانستان براین باور است که پس از امضای سند صلح با حزب اسلامی نباید توقع داشت که روند صلح با طالبان افغان نیز به‌سرعت به نتیجه برسد.

گفته می‌شود که «عبدالرب رسول سیاف» رهبر حزب دعوت اسلامی و عضو شورای حراست و ثبات افغانستان نیز از مخالفان این توافقنامه است.

با این حال، به نظر می‌رسد رایزنی هیئت مذاکره‌کننده حزب اسلامی با مقامات افغان در کابل ادامه دارد.

در ادامه تصاویری از حضور هیئت مذاکره‌کننده حزب اسلامی را در خانه رئیس پارلمان افغانستان مشاهده می‌کنید:

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.