سازمان بهداشت جهانی تخلیه بیماران و زخمی‌ها در شهر حلب از گذرگاه‌های ایمن را خواستار شد. از سوی دیگر از شهر دو میلیون نفری حلب خبر می‌رسد که تنها ۳۵ پزشک در شرق این شهر حضور دارند.

 هشدار "بهداشت جهانی" در مورد فاجعه انسانی در "حلب"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، "فضیله شایب"، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در گزارشی کوتاه در ژنو گفت: سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد فوری گذرگاه‌های انسانی با هدف تخلیه بیماران و زخمی‌ها از بخش شرقی شهر است. تنها 35 پزشک در شرق حلب به کار رسیدگی به زخمی‌ها مشغول هستند که تعدادشان به حدود 300 هزار تن می‌رسد.

پزشکان سوری نیز اعلام کردند: به دلیل کمبود پزشک در شرق حلب که در دست مخالفان سوری قرار دارد، نیاز به تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان صدها زخمی که در محاصره نیز قرار دارند، به شدت افزایش یافته است.

به گفته گروه دفاع مدنی حلب، ده‌ها حمله هوایی علیه مناطق تحت کنترل مخالفان در شهر حلب از زمان لغو آتش‌بس انجام شده است.

عبدالرحمن العمر، پزشک اطفال که برای یک جمعیت پزشکی در مناطق تحت کنترل مخالفان کار می‌کند، گفت: 30 پزشک هنوز در داخل شهر حلب هستند اما آنها با کمبود تجهیزات و دارو مواجه‌اند. از سوی دیگر تنها برای 20 روز سوخت کافی برای مولدهای برق بیمارستان‌ها باقی مانده است و تنها یک پزشک زن و دو پزشک اطفال برای 85 هزار کودک حلب داریم.

این گروه کشته شدن بیش از 280 تن از در سه روز اخیر در حلب و زخمی شدن 400 تن دیگر از جمله 61 کودک تنها در روز یکشنبه را تایید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.