سخنگوی پنتاگون ضمن رد هرگونه ارتباط میان آمریکا با داعش قبل از حمله جنگنده‌های واشنگتن به ارتش سوریه در «دیرالزور» اعلام کرد که این ادعای مقامات سوری مضحک است.

ارتباط میان واشنگتن و داعش را مضحک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ،  وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) اظهارات مقامات سوری مبنی بر همکاری آمریکا با تروریست‌های داعش در زمان حمله به نیروهای سوری در نزدیکی دیرالزور اوایل ماه جاری میلادی را رد کرد.

«هدیه عباس» رئیس پارلمان سوریه روز دوشنبه (دیروز) در سفر به ایران گفته است، سازمان اطلاعات سوریه فایل صوتی از گفت‌وگو میان تروریست‌های داعش و نیروهای ارتش آمریکا پیش از حمله به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی دیرالزور در تاریخ 17 سپتامبر در اختیار دارد.

وی همچنین گفت که پس از حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه نیروهای ارتش سوریه، آمریکا حملات گروه‌های تروریستی را به سمت ارتش سوریه هدایت کرده است.

«آدرین رنکین گالووی» سخنگوی پنتاگون به «ریانووستی» اعلام کرد: «این ادعاها مضحک و مطلقاً دروغ است».

جنگنده‌های آمریکا در تاریخ 17 سپتامبر مواضع نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی دیرالزور را هدف قرار دادند که بنا بر آمار منتشر شده 62 نفر از نیروهای نظامی سوریه کشته و بیش از صد نفر دیگر نیز زخمی شدند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ساعات اولیه پس از این حمله اعلام کرد که این یک اشتباه بوده و نیروهای آمریکا قصد داشتند نیروهای داعش را هدف بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.