وزیر امنیت داخلی آمریکا هشدار داد، بمب گذاری های تروریستی اخیر در نیویورک و نیوجرسی و حمله با چاقو در مینه‌سوتا که همگی در یک روز اتفاق افتادند، نشان می دهند تهدید حملات در داخل آمریکا با الهام از افراطگران خشونت طلب به همان میزان تهدید حملات تروریستها از خارج جدی است.

جدیت تهدید حملات داخلی و حملات تروریستی خارجی یکی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا در اظهاراتی ضمن تصدیق این که تشخیص و پیشگیری از همه حملات تروریستی در کشورش دشوار است گفت، آمریکا و همپیمانانش همچنان 15 سال بعد از وقوع حملات 11 سپتامبر 2001، جنگ نظامی علیه سازمان های تروریستی در خارج از این کشور را ادامه می دهند.

جه جانسون امروز (سه شنبه) در اظهاراتی از پیش آماده شده در مقابل یک کمیته سنای آمریکا گفت، حملات هوایی و عملیاتهای ویژه علیه گروه تروریستی داعش منجر به مرگ تعدادی از رهبران این گروه شده است. وی با تایید این که داعش همچنان یک تهدید باقی مانده است گفت، این گروه تروریستی تقریبا نیمی از مناطق مسکونی که زمانی در عراق تحت کنترل داشت را از دست داده و هزاران کیلومتر مربع از اراضی خود در سوریه را نیز از دست داده است.

وزیر امنیت داخلی آمریکا خاطر نشان کرد: گروه تروریستی داعش همزمان با این که در حال از دست دادن اراضی خود در عراق و سوریه است دسیسه‌چینی برای حمله به اهداف در خارج از عراق و سوریه را تشدید کرده و همچنان به تشویق حملات تروریستی در آمریکا می پردازد.

این اظهارات در جریان یک نشست کمیته موسوم به کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا به منظور بررسی تهدیدات امنیتی 15 سال پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 مطرح شدند. در این نشست جیمز کومی، مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و نیکولاس راسموسن، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا نیز به ایراد شهادت پرداختند.

سناتور ران جانسون، رئیس این کمیته نیز گفت، تهدید حملات شبه نظامی های تروریست و افراطگر علیه آمریکا همچنان بالا است. ران جانسون تاکید کرد: در مجموع از زمانی که کمیته ما آخرین نشست سالانه استماع خود برای بررسی تهدیدات امنیتی را برگزار کرد تا کنون افراطگران تروریست، 63 نفر را در خاک آمریکا کشته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.