انگلیس مخالفت خود را با طرح فرانسه و آلمان برای تشکیل نیروی نظامی مشترک در اتحادیه اروپا اعلام کرد.

 انگلیس مخالفت خود را با طرح نظامی اتحادیه اروپا اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، انگلیس اعلام کرد با هر طرح اتحادیه اروپا که باعث ترکیب نیروهای نظامی کشورهای این اتحادیه در یک ارتش واحد شود و یا درحالی که انگلیس در گوشه‌ای قرار گرفته است، باعث به وجود آمدن یک مرکز فرماندهی نظامی برای اتحادیه شود، مخالفت خواهد کرد.  

بر این اساس، در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در براتیسلاوا، مایکل فالون – وزیر دفاع انگلیس – اعلام کرد این ناتو است که از اتحادیه اروپا در برابر خصومت‌های روسیه دفاع می‌کند. فرانسه و آلمان امیدوارند تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، همان طور که انگلیس به حسن نیت در مذاکرات خروج نیاز دارد، راه را برای پیشنهادهای دفاعی که باعث کنار هم ماندن کشورهای باقی مانده (در اتحادیه اروپا) شود، هموار کند.  این پیشنهادها قرار است امروز (سه شنبه) مطرح شود.  

با این وجود، موضع سخت انگلیس در برابر پیشنهاد پاریس و برلین می‌تواند سخت‌تر از آنچه دیپلمات‌ها انتظار دارند باشد. براساس این طرح ادوات نظامی جدای کشورهای اتحادیه اروپا یکی خواهند شد و اتحادیه اروپا وابستگی کمتری به آمریکا خواهد یافت. 

انگلیس نگران آن است که جاه طلبی اتحادیه اروپا باعث خروج منابع مالی از ناتو شود. بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا مانند فرانسه و آلمان عضو اتحاد نظامی به رهبری آمریکا در اروپا و نیروهای واکنش سریع ناتو هستند. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا به انگلیس نیازمند است زیرا تعداد کمی از کشورهای این اتحادیه توانایی رهبری عملیات‌های نظامی بزرگ را دارند.  

انگلیس تا زمانی که از اتحادیه اروپا خارج نشده، در این اتحادیه حق رای دارد. فالون تاکید می‌کند سوئد، هلند، لهستان، لیتوانی و لتونی نیز نگرانی خود را درباره این پیشنهاد فرانسوی-آلمانی اعلام کرده‌اند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.