۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 460088

با بالا گرفتن تنش ها بین حزب حاکم «سائه نوری» و «چونگ سیه کیون» رئیس پارلمان کره جنوبی، این حزب با صدور قطعنامه ای خواستار برکناری وی شد.

تشدید تنش سیاسی در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حزب حاکم کره جنوبی روز سه شنبه در قطعنامه خود آورده است که رئیس پارلمان نسبت به این حزب مواضع یکجانبه دارد و به طرفداری از احزاب مخالف فعالیت می کند.
در قطعنامه یاد شده که نسخه هایی از آن به نمایندگان نیز تسلیم شده، آمده است که در خصوص فعالیت برخی از وزرا از جمله وزیر کشاورزی اختلافاتی پدید آمده و رئیس پارلمان در مسیر تضعیف وزیر گام برداشته است.
پارلمان کره جنوبی این هفته لایحه ای را در باره برکناری «کیم جائه سو» وزیر کشاورزی این کشور به تصویب رساند که به شدت ناخرسندی اعضای حزب حاکم را به دنبال داشته است.
بخش دیگری از قطعنامه که خبرگزاری یونهاپ نیز به آن اشاره کرده است، می افزاید: رئیس پارلمان بی محابا در مقاطع مختلف از حزب و فعالیت های آن انتقاد کرده است.
قطعنامه تصریح می کند که «چونگ سیه کیون» به طور علنی برخی از مسائل را علیه حزب حاکم مطرح کرده و سیاست های این حزب را مورد سئوال قرار داده و افکار عمومی را منحرف کرده است.
اگرچه حزب به مسئله استقرار سامانه آمریکایی تاد اشاره نکرده است اما جرقه های اختلاف میان دو طرف از زمانی زده شد که رئیس پارلمان کره جنوبی تلاش دولت برای آرایش این سامانه بدون نظرخواهی دقیق از مردم و نمایندگان را نادرست توصیف کرده و به شدت از آن انتقاد کرد.
رئیس پارلمان و برخی از احزاب مخالف و نمایندگان ضد آرایش سامانه موشکی آمریکا در مجلس، بارها گفته اند که این کار می تواند روابط کره جنوبی و چین را نیز در معرض خطر جدی قرار دهد.
امروز رئیس مجلس کره جنوبی در پاسخ به قطعنامه ای که حزب حاکم روز سه شنبه منتشر کرد، گفت: اینطور نیست که با درخواست حزب، رئیس پارلمان از مقامش کناره گیری کند.
وی گفت که برای برکناری رئیس مجلس تشریفات قانونی وجود دارد و اگر قرار باشد این کار صورت گیرد باید در یک نشست عمومی درباره آن رای گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.