روزنامه دیلی تلگراف روز سه شنبه در گزارشی نوشت: کارشناسان امنیتی انگلیس نگران هستند که لایحه جدید ضدتروریستی که نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال آن هستند، زمینه ساز شکایت از نظامیان و دستگاه های امنیتی انگلیس، از سوی دادگاه های آمریکا و نیز دولت های متخاصم شود.

لایحه آمریکایی که می تواند برای انگلیس دردسر ساز شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دیلی تلگراف نوشت: لایحه جدید ضدتروریستی آمریکا به خانواده قربانیان حمله 11 سپتامبر اجازه می دهد تا علیه دولت های خارجی که در این حادثه دست داشته اند، شکایت کنند. 
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر با استناد به این قانون قادر خواهند بود تا از دولت عربستان شکایت کنند، افزود: اما از آنجا که این قانون به دولت های متخاصم اجازه می دهد تا علیه آمریکا و متحدانش شکایت کنند، اوباما را بر آن داشت تا این لایحه را در دقیقه 90 وتو کند. 
با این حال دیلی تلگراف عنوان کرد که اعضاء کنگره آمریکا درصدد هستند تا در هفته آینده از طریق رای گیری در خصوص اجرای این لایحه، وتوی اوباما را دور بزند. 
این روزنامه انگلیسی افزود: منتقدین بر این باور هستند که این لایحه، مصونیت کارکنان دولت و نظامیان آمریکا را که در خارج از کشور خدمت می کنند، تضعیف خواهد کرد.
دیلی تلگراف نوشت: این لایحه می تواند برای آمریکا که شمار زیادی دیپلمات، نظامی و کارمند در خارج از کشور دارد دردساز شود.
این روزنامه انگلیسی نوشت: یک سخنگوی کاخ سفید تائید کرد که آقای اوباما لایحه مزبور را به دلیل اینکه دیپلمات ها و کارکنان دولتی را در معرض اتهامات دروغین قرار می دهد وتو کرده است.
دیلی تلگراف به نقل از این سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: آقای اوباما همچنین نگران است که این لایحه ممکن است روابط آمریکا با سایر کشورهای جهان را به مخاطره بیاندازد.
این روزنامه انگلیسی افزود: یک مقام ارشد کاخ سفید اظهار داشت: به هر میزان که این لایحه با حسن نیت تنظیم شده باشد، اما خطری جدی برای نظامیان و کارشناسان انگلیسی که در خارج از کشور خدمت می کنند، نیز تلقی می شود. 
دیلی تلگراف در ادامه عنوان کرد: سازمان های جاسوسی «ام آی 5» و «ام ای 6» انگلیس هشدار داده اند که این لایحه سبب می شود تا وکلای آمریکایی به بهانه دست داشتن افراط گرایان انگلیسی در حمله به اهداف آمریکا، علیه این کشور شکایت کنند. 
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه شمار زیادی از اعضاء کنگره با اجرای این قانون را موافق هستند، نوشت: کنگره درصدد است تا هفته آینده در خصوص این لایحه رای گیری و وتوی رئیس جمهوری را دور بزند.
دیلی تلگراف افزود: مقامات اتحادیه اروپا به صورت رسمی از اجرای این لایحه شکایت کرده اند ، داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) نیز از طریق لابی با مقامات کاخ سفید تلاش می کند تا از تصویب این لایحه جلوگیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.