یکی از سردبیر نشریه هافینگتون پست در مطلبی به مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

بدترین عملکرد ترامپ در مناظره انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "هاوارد فینمان" – یکی از سردبیر نشریه هافینگتون پست – در مطلبی به نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.  
فینمان می‌نویسد: من از سال 1988 همیشه در مناظرهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا شرکت داشتم. با این وجود، مناظره امروز نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه هافسترا تاریخی بود. عملکرد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در مناظره امروز افتضاح بود. این مناظره بد باعث می‌شود او صلاحیت لازم برای ورود به کاخ سفید را از دست بدهد.  

او می‌افزاید: همینک در سال 2016 قرار داریم؛ سالی عجیب، پرآشوب و ناراحت کننده که در آن شاهد دونالد ترامپ ناآماده با سخنان بی‌ربط بودیم که در مقابل ضربات (انتقادات) کلینتون تلو تلو می‌خورد. یک نظرسنجی فوری پس از مناظره دو نامزد نشان می‌دهد کلینتون با 51 درصد آرای مخاطبان موفق به شکست ترامپ در مناظره شده است. ترامپ در این نظرسنجی تنها 40 درصد آرای مخاطبان را کسب کرد.  

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ در مناظره توانست سه ضربه به کلینتون وارد کند. نخست اشاره به پیمان نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی که در دوره بیل کلینتون به امضا رسید)، دوم اوضاع آشفته خاورمیانه و دیگری سابقه تاریخی بد کلینتون و تجربه دیوانه‌وار زندگی او بود.  

فینمان می‌افزاید: پس از آنکه کلینتون اعتماد به نفس خود را بازیافت، به صراحت ترامپ را یک نژادپرست و دارای تفکر تبعیض جنسیتی دانست. ترامپ با سوالات چالش برانگیزی رو به رو بود، این سوالات شامل چرایی منتشر نکردن اظهارنامه مالیاتی تا نقش روسیه در هک کردن سایت‌های آمریکایی می‌شد. هر وقت ترامپ احساس می‌کرد زمان را از دست داده است شروع به سرزنش رسانه‌های گروهی می‌کرد و خود را در کنار کلینتون قرار می‌داد. ترامپ حتی یکبار در اظهار نظری عجیب اعلام کرد:" کسانی که سایت‌های آمریکایی را هک می‌کنند شاید افرادی با 200 کیلوگرم وزن روی تخت خواب باشند." این اظهار نظر با لبخند کلینتون همراه بود. 

وی در پایان می‌نویسد: اگرچه کلینتون به دلیل آمادگی برای مناظره مورد انتقاد قرار گرفت، اما گفت: " افتخار می‌کنم که برای این مناظره به سختی خود را آماده کرده‌ام. این امر نشان دهنده این است که به چه میزان خود را برای ریاست جمهوری آماده می‌کنم." 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.