کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تاثیرگذاری دفاع مقدس بر مقاومت مردم فلسطین، گفت: حماسه دفاع مقدس نشان داد که با وجود نابرابری در توان و تجهیزات امکان پیروزی وجود دارد.

تاثیری دفاع مقدس بر مقاومت مردم فلسطین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در میزگرد بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با محوریت فلسطین و سالگرد دفاع مقدس در مسجد حضرت ولی عصر طی سخنانی درباره تاثیر دفاع مقدس بر فلسطین، افزود: حماسه دفاع مقدس نشان داد که با وجود نابرابری در توان و تجهیزات امکان پیروزی وجود دارد و فلسطین از دفاع مقدس این را آموخت. در فلسطین اراده جنگ وجود دارد، اما راه را اشتباه رفته بودند.

رویوران اضافه کرد: پیام انقلاب با رفتن برادران سپاهی به لبنان منتقل شد و ما اولین نشانه‌های انتقال فرهنگ را در انتفاضه اول می‌بینیم و خودباوری در فلسطین شکل گرفت و مردم با سنگ به جنگ اسرائیل رفتند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به آغاز انتفاضه دوم در سال 2000، عنوان کرد: پس از آن سلاح وارد و عملیات شهادت طلبانه آغاز شد و به دشمن آسیب رسید. در انتفاضه اول 850 اسرائیلی کشته شدند و در انتفاضه دوم فلسطینی‌ها موفق به سازماندهی فرآیند مبارزه شدند؛ هم آسیب می‌دیدند و هم به دشمن آسیب می‌رساندند.

وی با بیان اینکه در جنگ غزه اسرائیل 22 روز در دروازه‌های غزه باقی ماند و موفق به ورود نشد، آن را یک حماسه خواند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با ذکر این نکته که فلسطین با کمک ایران شروع به تولید سلاح کرد، اظهار داشت: در سه جنگی که در غزه اتفاق افتاد مقاومت نشان داد می‌تواند اسرائیل را شکست دهد.

وی گفت: در غزه شاهد ایستادگی و پیروزی بودیم و آنچه در دفاع مقدس در ایران اتفاق افتاد قطعا در فلسطین تاثیرگذار بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.