معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با شورای نگهبان در حال مکاتبه هستیم و شرکتی که از سوی این شورای معرفی شده در حال بررسی و ارزیابی کامل میزان اعتماد به دستگاه و نرم‌افزار است که در صورت تأیید نهایی انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتخابات الکترونیکی در گرو تائید شورای نگهبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو ،  محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست خبری در استانداری هرمزگان اظهار کرد: اولویت اصلی دولت استفاده از توان نیروهای کاردان و متخصص و متعهد در مناصب مختلف است و در نشستی که امروز با فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان برگزار شد، بر اهمیت تلاش دوچندان برای کمک به توسعه و پیشرفت استان هرمزگان تأکید کردیم.

وی افزود: تکریم ارباب رجوع، رسیدگی مناسب به مشکلات مردم، رسیدگی به مسائل و معضلات استان و شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در دستور کار ویژه دولت قرار دارد و هماهنگی‌ها و اولویت‌های ویژه این بخش را مورد بررسی و تأکید قرار دادیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که ارزیابی مداومی از عملکرد استانداران سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای استفاده هر چه بیشتر از مواهب خدادادی به تلاش هر چه بیشتر در همه زمینه‌ها نیاز داریم چرا که استان هرمزگان به خصوص در زمینه اقتصادی و سیاسی اهمیت فراوانی برای کشور دارد.

مقیمی همچنین درباره احتمال تغییرش از معاونت سیاسی وزیر کشور نیز گفت: همیشه احتمال تغییر وجود دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سئوالی در خصوص برخی انتصابات اخیر در وزارت کشور به خصوص در حوزه پارلمانی، گفت: اولویت دولت استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند و معتقد به اندیشه اعتدال است و انتصابات در وزارت کشور نیز بر همین اساس صورت می‎گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: در حوزه معاونت پارلمانی وزارت کشور نیز گزینه انتخاب شده از سوی وزیر کشور دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است و علاقمند به نظام و دولت و کشور است و پیش از این نیز در وزارت کشور مسؤولیت داشته و با توجه به این که فارغ‌التحصیل رشته حقوق نیز هستند، از کارآمدی خوبی برخوردار هستند.

مقیمی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز عنوان کرد: با شورای نگهبان در این زمینه در حال مکاتبه هستیم و نقطه نظرات آنان را در هر اقدام و حرکتی مدنظر قرار داده‌ایم و شرکتی که هم اکنون از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور معرفی شده در حال بررسی و ارزیابی کامل میزان اعتماد به دستگاه و نرم‌افزار است که در صورت تأیید نهایی آن را اجرا کنیم.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر نیز در حال رایزنی با مجلس شورای اسلامی هستیم چرا که مسؤولیت نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده نمایندگان مجلس است.

وی در ادامه درباره انتصاب فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز گفت: برای انتصاب یک فرماندار به خصوص فرمانداران ویژه که در جایگاه معاون استاندار نیز قرار دارند، الزامات و ضوابطی نظیر تجربه، سواد، مدرک، سوابق تحصیلی و اجرایی مطرح است که باید این قواعد در نظر گرفته شود و لذا درباره این فرمانداری نیز اگر زمانی طول کشیده به دلیل این است که شاید این مدارک موجود نیست و باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

مقیمی در بخش پایانی اظهارات خود به نظارت مداوم وزارت کشور به عملکرد استانداران اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت استان هرمزگان تلاش خوبی برای توسعه استان دارد و در امر برگزاری انتخابات نیز تلاش چشمگیری داشتند و امورات جاری هم با دقت و جدیت خوبی پیش می‌رود و هرمزگان جزو استان‌های مؤفق ماست.

 معاون سیاسی وزیر کشور قرار است ظهر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان نیز سخنرانی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.