تولیت آستان قدس رضوی در «همایش اقتدار»، خطیرترین مسئولیت نیروهای حفاظت حرم مطهر رضوی را رعایت هوشیاری‌های امنیتی، توأم با حفظ احترام زائران دانست.

رعایت هوشیاری توأم با احترام؛ مسئولیت خطیر نیروهای حفاظت حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این همایش که عصر امروز سه شنبه 6 مهرماه، با حضور بیش از 6500 تن از نیروهای ویژه یگان‌ حفاظت حرم مطهر رضوی در رواق دارلمرحمه بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای حفاظت، در ایجاد فضایی امن و معنوی برای زائران حضرت شمس الشموس(علیه السلام)، اظهار داشت: ایجاد فضایی امن و دلنشین برای میهمانان امام رضا(علیه السلام) که از سراسر دنیا با دلی لبریز از عشق، به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) مشرف می‌شوند، امری دشوار است که یگان‌های حفاظت حرم مطهر رضوی به خوبی از عهده آن بر آمده‌اند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بارگاه ملکوتی رضوی را مدرسه بزرگ انسان سازی معرفی و اظهار کرد: این بارگاه، جایگاه مصون سازی بشریت در برابر وسوسه‌های شیاطین انس و جن است. انسان‌ها در این حرم ملکوتی درس انسانیت، خداجویی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را می‌آموزند و این آموزه‌ها برای استکبار خطری بزرگ است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان این مطلب که زیارت معرفت افزاست و درس عبودیت و بندگی را به آدمی می‌آموزد. اضافه کرد: امر زیارت الهام بخش آزادگی، مدرسه انسان سازی و جایگاه تعلیم بشریت است و در این فریضه مقدس، پایداری بر ارزش‌ها، مقاومت در راه هدف، دشمنی با دشمنان دین و یاری دوستان دین از مجرای سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع) آموخته می‌شود.
وی بارگاه قدس رضوی را خاری در چشم دشمنان خدا و محل آرامش و سکون مومنان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) خواند و گفت: خدام و خدمتگزاران این بارگاه قدسی باید با قوت، اقتدار و جدیت به انجام وظایف محوله خود بپردازند، خدام رضوی ضمن حفظ اقتدار در حفظ نظم حرم، باید احترام، نرم خویی، ادب و اخلاق را سرلوحه کار خود داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع خادمی و خدمتگزاری در بارگاه قدس رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: خدمتگزاران این بارگاه مقدس باید متوجه توفیقی باشند که نصیبشان شده؛ این حرم ملکوتی خانه یکی از حجت‌های خداوند و محل رفت و آمد ملائکه الله است.
آیت الله رئیسی با تاکید بر این مطلب که امنیت امروز آستان قدس رضوی به برکت حضور آگاهانه و پرتلاش بسیجیان بوده است، تصریح کرد: ماموران حفاظت حرم مطهر باید ضمن توجه به امور امنیتی و هوشیاری، در کمال خوش خلقی و گشاده رویی پذیرای زائران باشند.
وی پیش بینی، پیشگیری و اقدام به موقع در برابر توطئه‌ها را امری مهم در حفظ امنیت حرم مطهر برشمرد و ابراز کرد: کوچکترین قصور در گرامیداشت زائران رضوی جایز نیست، این زائران که از جانب ملائک مقرب الهی گرامی داشته می‌شوند، از سوی خدام نیز باید به بهترین نحو مورد ارج، اکرام و احترام قرار گیرند تا زیارتی خاطره انگیز و سرشار از آرامش داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضای نورانی و معنوی حرم باید حفظ شود و همگان در برابر صیانت از این روحانیت مسئول هستند، عنوان کرد: اگر فردی از سر غفلت با ظاهری نامناسب قصد تشرف به حرم مطهر رضوی را داشت، باید با خوشرویی، خوش خلقی و با زبانی نرم و مهربان به او تذکر داد، زیرا بسیاری از این رفتارها از سر ناآگاهی و غفلت است.
آیت الله رئیسی، با بیان اینکه زائران رضوی ارادتمندان دلداده‌ای هستند که سختی راه را بر جان خریده و برای عرض ارادت به زیارت بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) شتافته‌اند، خاطر نشان کرد: خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) موهبتی الهی و افتخاری بزرگ به حساب می آید که لازمه‌ آن، عشق و دلدادگی به ساحت کبریایی حضرات معصومین(علیه السلام) است.
وی با بیان اینکه پرچم مقدس گنبد امام رضا(علیه السلام) راه عبودیت،‌ بندگی و خط ضدیت با ظالمان و ستمگران را به بشریت نشان می‌دهد، به شکست‌های استکبار در عرصه‌های مختلف جهان اشاره و اظهار کرد: امروز استکبار در تمام عرصه‌ها شکست خورده است و حزب الله دست برتر را دارد.
تولیت آستان قدس رضوی ایران اسلامی را امتداد عاشورا و جبهه مقاومت را تجلی نهضت حسینی خواند و بیان کرد: قطعا آینده عالم از آن قدرت‌مندان، ثروتمندان، مستکبران و دارندگان کلاهک‌های هسته‌ای نیست، آینده از آن مستضعفان و صالحان جهان است.
در ابتدای این مراسم، سردارسرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(علیه السلام) به جایگاه حساس و معنوی حرم مطهر رضوی اشاره و ضمن تاکید بر لزوم حفظ هرچه بهتر امنیت این بارگاه مقدس گفت: در نظام مقدس اسلامی مردم در رأس امور هستند و بسیاری از مسئولیت‌ها را بر عهده دارند و امنیت امروز بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نیز بر عهده همین مردم متدین و دلداده به ائمه اطهار(علیه السلام) است.
سردار نظری تصریح کرد: یگان حفاظت حرم رضوی با حضور بسیجیان غیور ساماندهی شده و امروز در حال کیفی سازی و بهینه سازی و ارتقا آموزش‌های امنیتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.