رئیس جمهور گفت: کشورهای غیرمتعهد در اجلاس سران غیرمتعهدها در آمریکای لاتین می‌گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تنها دفاع از حقوق ایران نبود، بلکه دفاع از حقوق کشورهای در حال توسعه بود.

ایران به عنوان سددفاعی در مقابل تروریسم در منطقه ایستاده است/دنیا به دنبال سرمایه گذاری در ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم قزوین با اشاره به مقاومت مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز باید از دوران دفاع مقدس درس بیاموزیم. موفقیت در دفاع مقدس در سایه ایستادگی، ایثار و انگیزه دینی به دست آمد و اگر مردم دو دسته بودند و اختلاف داشتند یا فقط شعار می‌دادند و ایثار و فداکاری نمی‌کردند یا اگر در برابر متجاوزان ایستادگی نمی‌کردند آیا می‌توانستیم به این موفقیت دست یابیم؟ امروز هم راه پیشرفت و تعالی در سایه وحدت، انسجام و برادری برای حفظ منافع ملی امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به سوغات سفر خود از اجلاس غیرمتعهدها و سازمان ملل متحد، اظهار کرد: سه سال قبل هر کس به مجامع بین‌المللی یا سازمان ملل می‌رفت شاهد وحدت شرق و غرب و مزدوران آنها برای اتهام به ملت ایران بود لحن آنها در همه نطق‌ها لحن نصیحت بود که چرا در امور داخلی دیگران دخالت می‌کنید؟ چرا سلاح کشتار جمعی تولید می‌کنید و چرا جهان را تهدید می‌کنید و امثال این اتهام‌های ناروا و بی‌اساس. اما امسال در تمام جلسات سخن اول سران جهان تبریک به ملت ایران برای موفقیت در برابر قدرت‌های جهانی و حفظ حقوق ملی ایران بود.
رئیس جمهور افزود: ما در مذاکرات هسته‌ای ثابت کردیم که  برخی کشورها نمی‌توانند فناوری‌های پیشرفته را در چند کشور منحصر کنند و نمی‌توانند به ملت‌های در حال پیشرفت بگویند نباید وارد فناوری‌های پیشرفته شوند. در واقع ما تنها از حقوق ملت ایران دفاع نکردیم بلکه از حقوق کشوهای در حال توسعه در برابر قدرت‌های بزرگ دفاع کردیم. این پیام صحیح و روشن اجلاس غیرمتعهدها به ملت ایران بود.
روحانی در ادامه اظهار کرد: اگر حمله‌ای هم امسال در سازمان ملل بود، ‌ آن حمله به آنهایی بود که می‌خواهند از فرصت برجام به خوبی استفاده نشود و اگر سخن تندی هم بود، به کسانی بود که به مردم مظلوم یمن تجاوز می‌کنند. شما ملت بزرگ و غیور ایران در این سه سال با ایثار و فداکاری و ایستادگی، چهره ایران را در برابر جهانیان عوض کرده و عزت بخشیدید.
رییس جمهور با بیان این که دولت هر پیشرفتی داشته در سایه حمایت ملت و هدایت مقام معظم رهبری بوده است، گفت: ما به عنوان نماینده ملت در واقع بیان قلب و دل شما بوده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم قزوین، ‌اظهار کرد: امروز سخن ما این است که ایران و منطقه از فرصت پسابرجام چگونه استفاده کند و ایران به عنوان سد دفاعی در برابر تروریسم در منطقه ایستاده است. یعنی آن روزهایی که ایران را متهم به حمایت از تروریسم و ساخت بمب هسته‌ای می‌کردند گذشته است و امروز عظمت جایگاه ملت ایران برای همه جهانیان روشن شده است.
وی ادامه داد: امروز در دنیا سخن از این است که چطور در ایران سرمایه‌گذاری شود و با کارآفرینان ایرانی همکاری کنند و ایران چطور نقش خود را برای ثبات منطقه و جهان ایفا کند. یعنی امروز ملت ایران توانسته است چهره واقعی این سرزمین و ملت را به جهانیان نشان دهد.
رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به سازمان ملل، گفت: در این سفر دیدیم تمام کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت به خاطر افت شدید قیمت دچار مشکلات بسیار شدند. از جمله ونزوئلا تورم 485 درصدی را تجربه کرده و عربستان 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشته و بسیاری از کشورها از ذخایرشان برداشت کردند اما ایران نه تنها از ذخایر خود برداشتی نداشته است بلکه 20 درصد به آنها افزوده است و کشور بدون دغدغه اداره شده است اما متأسفانه عده‌ای شکر نعمت نمی‌کنند و روزنامه‌ها و صداوسیما واقعیت‌های ایران در یک سال گذشته را علیرغم شرایط سختی که وجود داشته است به مردم نمی‌گویند.
روحانی با بیان اینکه من به شما گزارش کار دولت را نمی‌دهم، بلکه گزارش مقاومت و ایستادگی شما را بیان می‌کنم، خاطرنشان کرد: امروز باید خود را برای ساخت ایران آماده کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمام شاخص‌ها نشان از روند رشد اقتصادی کشور دارد، توضیح داد: در تولید گندم، شکر، ‌برنج، جو و ذرت دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و در صنعت نیز حرکت ما رو به جلو بوده است و امسال به دنبال رشد 5 درصدی در اقتصاد هستیم و قول می‌دهم تا پایان سال رشد اقتصادی‌مان بالای 5 درصد خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در قزوین تا پایان امسال 1000 مرکز اقتصادی تکمیل و فعال خواهد شد، تصریح کرد: اولین تصمیمی که در این سفر برای استان قزوین اتخاذ شده است در زمینه آب است و دولت در طول سال جاری 20 هزار هکتار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین احیاء خواهد کرد و طرح کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حل مشکل آب استان قزوین در نظر گرفته‌ایم و برای انتقال آب سد طالقان به قزوین برنامه‌هایی داریم.
رئیس دولت تدبیر و امید به مسأله راه و اهمیت راه‌آهن برای استان قزوین اشاره کرد و گفت: تا اوایل سال آینده دوخطه شدن راه‌آهن از قزوین به تهران اجرایی خواهد شد و راه‌آهن قزوین به زنجان و قزوین به رشت نیز تکمیل خواهد شد.
روحانی با اشاره به اینکه نیروگاه جدید برق نیز در استان قزوین تکمیل خواهد شد، گفت: در این سفر مجموعاً 50 طرح و پروژه در سال جاری آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد که اعتبار آن بیش از 903 میلیارد تومان است.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای اظهارات خود در جمع مردم قزوین با گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید بابایی، گفت: در زمستان 57 با جمعی از بزرگان کشور در نخست‌وزیری جلسه داشتیم. این جلسه دیروقت و در ساعت 10 شب برگزار شد و مرحوم رجایی برای تکمیل کارهایش پشت میز نشسته بود و ما روی زمین مشغول بحث بودیم. من حدود ساعت 11 دیدم که مرحوم رجایی خوابش برده است که مرحوم شهید بهشتی هم نگاهی کرد و به ما گفت ساکت باشید زیرا شهید رجایی 48 ساعت نخوابیده است. رجایی مرد غیور و ایثارگری قوی بود که در آن شرایط حساس کشور بار مسئولیت را بر دوش گرفت و هشتم شهریور را با عنوان روز جاودانه ایثار و شهادت خود و یار دیرینش شهید باهنر به ثبت رساند.
وی همچنین با بیان اینکه شهید بابایی یک خلبان ایثارگر بی‌نظیر در تاریخ ایران است، اظهار کرد: اولین قدرت‌نمایی نیروهای مسلح سرزمین ما در روز اول مهر و کمتر از 24 ساعت از حمله دشمن، با پرواز 140 فروند هواپیما به قلب عراق و بمباران مراکز حساس آن کشور انجام شد. این اولین درس ملت ایران به متجاوزان بود و پیامش هم این بود که ایران در هیچ شرایطی تجاوز را تحمل نمی‌کند.
رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: در سراسر هشت سال دفاع مقدس سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، مردم و عشایر مقاومت کردند و توانستند عظمت ملت ایران را در تاریخ جهان به ثبت برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.