استاندار اصفهان گفت: شهر هنر در آینده نزدیک در کنار اصفهان ایجاد و به مرکز جذب توریست تبدیل می شود.

شهر هنر از مراکز مهم جذب توریست اصفهان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، رسول زرگرپور شامگاه دوشنبه در مراسم هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک بازیگر بین‌المللی و قدرت بلامنازع در منطقه ایفای نقش می‌کند به برکت ایثارگری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی به برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان اشاره و ابراز داشت: حدود ۲۰۰ هنرمند  صنایع دستی از ۲۲ کشور دنیا در اصفهان جمع شدند که نشانه شان و منزلت هنری شهر و استان اصفهان است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز نیز شاهد برگزاری هشتادمین سال تاسیس هنرستان هنرهای زیبا هستیم که شاهدی دیگر بر این مدعاست.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در سفر خود به اصفهان درباره رشد و توسعه استان از من سوال کردند، گفت: من این توضیح را ارائه کردم که اصفهان تنها استان دارای طرح آمایش سرزمین است و به این نتیجه رسیدیم که دیگر دودکش کارخانه و پمپ آب نیاز نیست بلکه محور توسعه استان باید بر مبنای علم و فناوری باشد.

زرگرپور بیان داشت: همچنین به این نتیجه رسیدیم که گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی باید محور توسعه استان باشد چراکه ۲۰ هزار جاذبه طبیعی و میراثی در کشور داریم.

وی ادامه داد: در این زمان رئیس جمهور خطاب به من این جمله را بیان داشت که اگر هنر در اصفهان جایگاهی ندارد پس در کجای کشور دارای ارزش ویژه است و بدین ترتیب متوجه شدیم که جان مایه حیات اصفهان در تدوین محورهای توسعه باید مورد توجه جدی باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان استان هنر و هنرمند برند آن است، تاکید کرد: در فاصله این سال‌ها سعی کردیم تا آرزوی دیرینه هنرمندان را برای ایجاد موزه‌ای درشان این دیار برآورده کنیم و بر این اساس کارخانه ریسباف در هفت هکتار با سازه‌های میراثی تهیه شده و مسابقه بین‌المللی برای طراحی آن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است شهر هنر در آینده نزدیک در کنار اصفهان ایجاد شود که از مراکز دیدنی گردشگری و جذب هنرمندان و توریست‌ها در  کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.