رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: 104 هزار و 480 مهاجر افغان هنگام خروج از ایران از طریق معبر مرزی دوغارون، آموزشهای لازم را در 'مرکز پیش آگاهی از خطرات مین' فراگرفتند.

104 هزار مهاجر افغان در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در تایباد آموزش دیدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی؛ غلامرضا صیادی با اعلام این خبر افزود: این اقدام انسان دوستانه در قالب 2 هزار و 871 کلاس آموزشی ظرف شش ماه نخست امسال توسط جمعیت هلال احمر تایباد صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این چارچوب به طور میانگین روزانه 720 نفر و در مجموع 93 هزار و 596 مرد، سه هزار و 931 زن و 6 هزار و 953 نفر افراد زیر 18 سال تبعه افغانستان در این کلاسها آموزش دیدند.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: پارسال نیز 194 هزار 287 نفر از مهاجرین افغان هنگام خروج از ایران از این آموزشها بهره مند شده بودند.
وی افزود: سالانه به طور میانگین برای آموزش افرادی که قصد خروج از مرز دوغارون را به مقصد افغانستان دارند اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال نیاز است.
صیادی ادامه داد: فعالیت مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد در مرز دوغارون از سال 1384 آغاز شده است.
وی آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محلهای مین گذاری شده را از مهمترین آموزشهای ارائه شده به مهاجران افغان در این مرکز اعلام کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد همچنین گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی 'مرکز مین افغانستان' از سال 2005 میلادی به بعد ماهانه 172 نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته اند.
وی افزود: در پی آموزشهای ارائه شده هم اینک این تعداد به ماهانه 50 نفر کاهش یافته است.
صیادی گفت: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد در مرز دوغارون تنها واحد آموزش این موضوع در ایران است که آگاه سازی اتباع خارجی را به طور رایگان انجام می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.