مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: ایجاد نزدیکی بین فرق و اندیشه‌های فکری مسلمانان یکی از مهم‌ترین اهداف آستان قدس رضوی در دوره جدید است.

ایجاد نزدیکی بین اندیشه‌های مسلمانان از مهم‌ترین اهداف آستان قدس رضوی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  آستان نیوز، محمد امین توکلی‌زاده در دیدار با اصحاب رسانه کشور پاکستان ضمن ابراز خرسندی از حضور فعالان رسانه‌ای پاکستان در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از بهترین روابط آستان قدس رضوی در حوزه زیارت با مردم خونگرم کشور پاکستان است و زائران عزیز پاکستانی از خالص‌ترین زائران امام رضا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه برادران ما در کشور پاکستان با مشقت فراوان مسافت زیادی را برای سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور رضوی طی می‌کنند گفت: حضور این عاشقان و دلدادگان تنها به شیعیان ختم نمی‌شود بلکه برادران اهل تسنن نیز برای زیارت مضجع نورانی این امام همام مشرف می‌شوند و علی‌رغم همه موضوعاتی که در رابطه با امنیت آنان وجود دارد رنج سفر و سختی راه را تحمل می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: در این آستان کبریایی شاهد بروز صحنه‌های عمیق عاطفی توسط خواهران و برادران مسلمان پاکستانی هستیم. آئین‌ها و مراسم سنتی که توسط این گروه از زائران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود نیز همواره مورد استقبال سایر زائران به ویژه ایرانیان قرار می‌گیرد.

توکلی‌زاده امام رضا(ع) را مظهر ائتلاف اندیشه‌های فکری در بین مسلمانان جهان معرفی کرد و گفت: ایجاد نزدیکی بین فرق و اندیشه‌های فکری مسلمانان یکی از مهم‌ترین اهداف آستان قدس رضوی در دوره جدید است.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) در طول دوران زندگی با برکت خود جلسات متعددی با صاحبان اندیشه و نحله‌های مختلف فکری برگزار کردند گفت: آستان قدس رضوی با توجه به انتساب به ساحت قدسی عالم آل محمد(ص)، تبادل اندیشه و تعامل بین فرق مختلف و مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده و تعاملات سازنده‌ای را نیز با مراکز علمی و پژوهشی جهان اسلام آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام نیز با همین هدف و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) ماه گذشته در این آستان مقدس برگزار شد. بنده در نخستین ماموریت خود از سوی تولیت آستان قدس رضوی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدم و وضعیت زائران پاکستانی را از نزدیک بررسی کردم پس از بررسی‌های به عمل آمده و ارائه گزارش های مختلف آیت‌الله رئیسی دستور ساخت اقامتگاه در مرز میرجاوه را برای استقبال از زائران عزیز پاکستانی صادر کردند که مراحل اجرایی آغاز شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی زیارت را ظرفیت بزرگی برای تعامل در جهان اسلام دانست و گفت: دیپلماسی زیارت یک دیپلماسی نوین و آمیخته با معنویت است و گسترش آن برای بشر امروزی امری ضروری و لازم به شمار می‌رود از این طریق ملت‌ها به هم نزدیک می‌شوند و خدعه دشمنان برای تفرقه میان مسلمین شکست می‌خورد.

توکلی‌زاده در پایان با بیان اینکه زائران پاکستانی با مشقت و سختی فراوان هزینه سفر خود به مشهد را فراهم می‌کنند گفت: ما از کشور پاکستان درخواست داریم تا امنیت زائران امام رضا(ع) را تامین کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.