مشهد گردی در مستند کوچه روشن از 13 مهرماه از صدای خراسان رضوی پخش می شود.

مشهد گردی در مستند کوچه روشن از صدای خراسان رضوی پخش می شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، مستند رادیویی   «کوچه روشن» با هدف ثبت و ضبط فرهنگ شفاهی  وبا   محوریت  مشهد گردی ، آگاهی رسانی در مورد رویدادها و شخصیت های تاریخی استان ، هویت بخشی به مخاطب  و حفظ حافظه تاریخی شهر ، آشنایی با جغرافیا ، معماری  و  فرهنگ عامه  به صورت تلفیقی از مستند و تاریخ  در شبکه استانی صدای خراسان رضوی تهیه شده است.
 در این برنامه با کارشناسان خراسان پژوه در باره محله ها، مقبره ها ، کاروانسراها، مدارس قدیمی ، مساجد، باغ ها ، قنوات و خانه های قدیمی  شهر مشهد گفتگو می شود.
مستند  «کوچه روشن » به مدت 20 دقیقه  ساعت 21 روزهای شنبه و سه شنبه  به تهیه کنندگی خانم لیلا کامکار  و گزارشگری مرضیه رحیمی  و پژوهشگری رضا سلیمان نوری پخش می شود .  مشاوران برنامه  دکتر حسن آبادی، غلام رضا آذری خاکستر و رضا  سلیمان نوری می باشند.
ادبیات کهن و جدید دربرنامه  خوبان پارسی گو
 برنامه «خوبان پارسی گو» با هدف ارتقا آگاهی ها و و دانش ادبی  شنوندگان در رادیو خراسان رضوی تهیه شده است. 
آشنایی با ادبیات کهن ، آشنایی با نویسندگان امروز ، درست بنویسیم و..  از موضوعات برنامه است .   بخش های مختلف برنامه عبارتند از غزل برای گل آفتابگردان ، تازه های ادبی ، ادیبانه ، متون قدیم  و...
این برنامه به مدت 30 دقیقه ساعت 21 روزهای  دوشنبه از مهرماه به روی آنتن میرود .
عوامل برنامه عبارتند از: تهیه کننده: صدیقه رضوی، نویسنده و سردبیر: الهه آرانیان،  صدابردار: مهدی افتخاری، گزارشگر: فلاطمه محمد پور.
 مهدویت در برنامه چشم به راه
 برنامه رادیویی « چشم به راه» با هدف معرفی زندگی حضرت مهدی از بدو تولد تا زمان ظهور  به مدت 15 دقیقه  به تهیه کنندگی خانم طیبه تناکی  در شبکه استانی صدای خراسان رضوی تهیه شده است . 
 آسیب شناسی و مستندات  بحث مهدویت با حضور کارشناسان حوزه مهدویت ، سخنان بزرگان در مورد مهدویت ، آنونس ویژه مهدویت ،گزارش از سطح شهر با هدف ترویج فرهنگ مهدویت ، سرود ، تواشیح  و.. از بخش های مختلف برنامه است . 
این برنامه ساعت 40/21روزهای یکشنبه ، سه شنبه  و  پنج شنبه از رادیو خراسان رضوی پخش می شود . 

عوامل این برنامه عبارتند  است از:گزارشگر:جواد حسن زاده ، نویسنده :جمیله توکلی، گوینده :احسان کاشانی ، صدابردار:مهدی افتخاری ، کارشناس :حجت الاسلام سید صادق علمدار

 بررسی رفتارهای اجتماعی دربرنامه  طنز رادیویی
برنامه رادیکاتور  با هدف امر به معروف و نهی از منکر و با استفاده از ادبیات طنز و به سُخره گرفتن برخی رفتارهای نادرست اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در  شبکه استانی صدای خراسان رضوی تولید شده است .
 این  طنز رادیویی با بازی زبانی با واژهها و مفاهیم، دیدنیها را شنیدنیتر میکند و به اصطلاح رادیکاتور را  شکل  می دهد و لبخند رادر جامعه ترویج  می کند .
برنامه رادیکاتور  صبح روزهای فرد ساعت 6:17 به مدّت 7 دقیقه پخش می شود .
 
عوامل برنامه عبارتند از :تهیه کننده،کارگردان و نویسنده : مصطفی اعلمی،صــــــدابــــــــــرداران : میثم نظری زاده و مهدی افتخاری،بــــــــازیــــــــگـــــران : ریحانه شادمان و امیر رضاپور.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.