تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای پرچم متبرک حضرت رضا(علیه السلام) به هیئت‌های مذهبی سراسر کشور گفت: هیئت های مذهبی، مدارس بزرگ و جایگاه‌های تربیت انسان‌های حسینی(ع) و زینبی(س) هستند.

هیئت های مذهبی؛ مدارس بزرگ پرورش انسان‌های حسینی(ع) و زینبی(س) هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این مراسم که امروز چهارشنبه 7 مهرماه با حضور نمایندگانی از 391 هیئت مذهبی سراسر کشور در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی رسالت سترگ اشاعه دین مداری، ولایت مداری و گسترش ارزش‌های الهی در جامعه را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: نقش این تشکل‌ها در تحقق مدنیت دینی بسیار حائز اهمیت است. هیئت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به سبب انتسابشان به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) و جریان وحی، جایگاه‌های معرفت افزایی و بصیرت آفرینی دارند و افرادی که در این هیئت‌ها زیرساخت‌های تفکرات فکری، فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی شان شکل می‌گیرد، در برابر امواج‌ انحرافی و گمراه کننده، مقاوم هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ با بیان این مطلب که نهضت عاشورای حسین بن علی(علیه السلام) منشا تحولات و اصلاحات اجتماعی در طول تاریخ بشریت بوده است، اظهار کرد: جوانانی که در هیئت‌ها حسینی پرورش می‌یابند، در فراز و نشیب‌های زندگی اجتماعی دچار آسیب نمی‌شوند و به عنوان نیروهایی مثبت،‌ موثر و تاثیرگذار در عرصه‌های گوناگون نقش آفرینی می‌کنند.

آینده بشری به نام حسین(ع) رقم خواهد خورد
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امام حسین(علیه السلام) را اسوه و الگوی بی بدیل جامعه بشری خواند و ابراز کرد: امروز اگر جوامع با زندگی و سیره این امام همام آشنا شوند، آنگاه دیگر با جریاناتی که برخلاف این سیره و سبک زندگی عمل می‌کنند، انس و الفت نمی‌گیرند. نقش هیئت‌ها به عنوان مدارس بزرگ حسین¬شناسی و زینب¬شناسی، در توسعه فرهنگ حسینی بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان این مطلب که تمدن و آینده بشری به نام حسین بن علی(علیه السلام) رقم خواهد خورد، تصریح کرد: اراده الهی بر آن است که جامعه بشری به برکت خون ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران صدیق ایشان متحول شود و تمام خیزش‌ها و جنبش‌های اسلامی در تاریخ بشریت به برکت قیام عاشورا بوده و خواهد بود.
آیت الله رئیسی، انقلاب اسلامی را امتداد نهضت عاشورا و بیداری اسلامی را از برکات خون شهدای کربلا دانست و عنوان کرد: عاشورا رمز بقا و تداوم همه خوبی‌ها در عالم بوده و در تابلوی این نهضت، تمام مظاهر عالی انسانی و اسلامی متجلی است. اینکه حضرت زینب(ص) پس از واقعه عاشورا می‌فرمایند «ما رأیت الا جمیلا»؛ «جز زیبایی چیزی ندیدم» به آن سبب است که شهدای کربلا اوج ایمان، برادری، صبر، ایثار، عبودیت، بصیرت و تمامی مظاهر انسانی را در حد کمال به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن بسیار پیچیده‌تر از جاهلیت سال 61 هجری است، خاطرنشان کرد: جاهلیت امروز ظاهری آراسته و باطنی پیچیده دارد، اما مظاهرش بسیار جهالت آمیزتر و پیچیده‌تر است.
تولیت آستان قدس رضوی بیداری اسلامی را از برکات قیام کربلا و خون شهدا دانست و بیان کرد: یزیدیان می‌خواستند عاشورا پایان راه باشد، اما آغاز راه شد. بنای عالم بر این نیست که عاشورا تنها جریانی در سال 61 هجری باشد، بلکه نهضت عاشورا اصلاح گر تمام امور بشریت در تمامی اعصار و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.
وی با بیان اینکه امروز جنایت، ظلم و فحشا حیات انسان معاصر را تهدید می‌کند، ادامه داد: جریان همجنس بازی به عنوان یکی از بزرگترین فجایع اخلاقی انسان امروز به عنوان یکی از مظاهر تمدن و فرهنگ از سوی جریان جاهلیت مطرح می‌شود. استکبار می‌کوشد شاخص مدنیت را تغییر دهد و کثیف‌ترین فجایع را به عنوان مدنیت انسانی معرفی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز انکر منکرات عالم، نظام استکباری است، ابراز کرد: امروز انکر منکرات و زشت ترین و پلیدترین جریانات، نظام استکباری است که تلاش دارد فرهنگ منحط خود را بر جوامع بشری تحمیل کند و ذائقه ملت‌ها را تغییر دهد.

رمز تحول جامعه بشری
تولیت آستان قدس رضوی عاشورا را رمز تحول در جامعه بشری خواند و گفت: امروز در جای جای عالم، برتری و پیروزی از آن حزب الله و نیروهای مقاومت بوده و دشمن در تمامی عرصه ها مقلوب است. چراکه جوامع اسلامی از انقلاب اسلامی ایران درس ایستادگی، ایثار و رشادت را فرا گرفته اند.
آیت الله رئیسی در پایان با تاکید بر این مطلب که نهضت حسینی بصریت آفرین است، تصریح کرد: پیام امام حسین(علیه السلام) یک پیام جاوید و زندگی‌ ایشان یک زندگی پر از افتخار و درس آموز است. آن هایی که او را شناخته و از مکتبش درس گرفته‌اند، روح مقاومت، پایداری، شجاعت و شهامت را در برابر دشمن آموخته‌اند و در برابر هیچ قدرتی هراس به دل راه نمی‌دهند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم، پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان هیئت‌های مذهبی سراسر کشور اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.