یک پایگاه اتمی مخفی رها شده آمریکا  احتمالا به خاطر گرمای جهانی و ذوب شدن یخ‌های قطبی در گرینلند پدیدار خواهد شد.

ذوب یخ‌های گرینلند به ضرر آمریکا!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ساعت 24 ، گرمای جهانی و ذوب شدن یخ‌های قطبی احتمالا منجر به ظاهر شدن یکی از پروژه‌های اتمی آمریکا در دوران جنگ سرد و علیه روسیه خواهد شد.به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» این تاسیسات  اولین پایگاه اتمی متحرک مجهز به شبکه‌ای از تونل‌های سه کیلومتری بود که قله‌های یخی روی آن را پوشانده بودند.

دولت وقت دانمارک که مالکیت این پایگاه را داشت نیز از دلیل اصلی وجود این پایگاه که Project» Iceworm« نام داشت، مطلع نبود.
 این نام مخفی برنامه فوق سری ارتش آمریکا در جنگ سرد برای ساخت شبکه‌ای از تاسیسات موشکی اتمی زیر یخ‌های منطقه بود که می توانست شوروی سابق را هدف قرار دهد. این پروژه از دولت وقت دانمارک مخفی نگه داشته شده بود.

بر اساس این گزارش، در این پایگاه 600 موشک اتمی جا داشتند که قادر به حمله به مسکو ، پایتخت شوروی بودند.

ایندیپندنت نوشت: این پروژه به خاطر تغییر پذیری یخ‌ها رها شد اما پیش بینی می‌شود حدود 9200 تن زباله شیمیایی اینک در زیر یخ‌ها مدفون هستند  و در منطقه باقی مانده‌اند.

محققان بر این باورند که مقادیر زیادی از ماده «پلی کلورینات» (PCBs) موجود  در این زباله‌ها که سرطانزا است می‌تواند در آب‌های منطقه پخش شود. این زباله‌های شیمیایی زیر یخ هایی به ضخامت 35 متر دفن شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.