قدس آنلاین:معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان شمالی وعده بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شیروان را تا پایان امسال داد

بیمارستان شیروان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه سه تن از مدیران کل دفاتر وزارت راه و شهرسازی با استاندار خراسان شمالی دیدار و گفتگو کرد.

اهم گفتگوی استاندار خراسان شمالی و معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار درباره موانع و مسائل احداث بیمارستان 220 تختخوابی شیروان بود که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با استاندار خراسان شمالی از به پایان رسیدن احداث بیمارستان شیروان تا پایان امسال خبر داد و گفت: در مذاکره ای که با دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان داشتیم، وی قول تامین تجهیزات بیمارستان را تا پایان احداث آن داد که بتوانیم تا پایان سال بیمارستان را به بهره برداری برسانیم.
جعفر علیزاده در اینباره افزود: برای تکمیل این پروژه نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بیمارستان و 50 میلیارد ریال برای راه دسترسی آن هستیم که امسال توانستیم 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان، برای احداث بیمارستان دریافت کنیم.
علیزاده با بیان اینکه شهرستان شیروان در مسیر شریانی اصلی قرار گرفته است اظهار داشت: بیمارستان 220 تختخوابی در حال احداث آن به گونه ای طراحی شده که تمامی نیازهای تخصصی منطقه را تامین کند.
وی درخصوص ویژگی های بیمارستان در حال احداث شیروان نیز به استاندار خراسان شمالی گفت: این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان جنرال مطابق با استاندارهای روز سازمان جهانی بهداشت ساخته شده است و چهار بخش زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی و جراحی به طور کامل در آن وجود خواهد داشت. به گفته وی بخش های مراقبت های ویژه و 6 اتاق عمل نیز دراین بیمارستان با تجهیزات کامل احداث می شود و بخش زنان و زایمان آن مطابق با آخرین استانداردهای روز طراحی و اجرا می شود که بر اساس استانداردهای  سازمان بهداشت جهانی است.
در این نشست مقرر شد هزینه احداث راه دسترسی بیمارستان شیروان 30 میلیارد ریال از اعتبارات استانی اداره کل راه و شهرسازی، 10 میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی و 10 میلیارد ریال از وزارت بهداشت و درمان تامین شود.
دکتر گلمکانی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خراسان شمالی نیز دراین نشست از آمادگی وزارت بهداشت و درمان برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان هستیم که تا پایان احداث آن تجهیزات نیز تکمیل و قابل بهره برداری خواهد بود. وی افزود: تامین نیروی انسانی بیمارستان نیز در حال پیگیری است که آن هم پیش از بهره برداری  انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.