قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی همه دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی را مکلف کرد تا تمام ظرفیت خود را برای انجام سهم خود از سوادآموزی در استان به کار گیرند

تمام ظرفیت ها برای سوادآموزی در استان بکار گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،  استاندار خراسان شمالی در همایش مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی این استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان که عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی استان هستند مکلفند تمامی ظرفیت های خود را در این مسیر و برای انجام تعهدات و سهم خود از سواد آموزی در استان به کار گیرند.

محمد رضا صالحی جلوگیری از خروج دانش آموزان از چرخه آموزش در استان را نیز مورد تاکید قرار داد و دستور داد تا جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان و شهرستان ها جدی تر از گذشته پیگیری شود.
وی همچنین خواستار تلاش بیشتر دستگاه های فعال در حوزه سوادآموزی در شهرستان رازو جرگلان شد تا آمار بیسوادان این شهرستان که نسبت به دیگر شهرستان های خراسان شمالی از رتبه بالاتری برخوردار است، کاهش یابد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در این همایش بر توجه به سرمایه های رواشناختی به عنوان منبع اصلی توسعه تاکید کرد و در این باره گفت: در گذشته های دور اصلی ترین منبع توسعه در جوامع سرمایه های فیزیکی همچون پول بودند و بعدها این سرمایه های فیزیکی جای خود را به سرمایه های انسانی و سپس به سرمایه های اجتماعی دادند. اما اکنون مهمترین و اصلی ترین منبع توسعه در جوامع به ویژه جوامع توسعه یافته سرمایه های روانشناختی است که با سه مولفه اصلی امید، خوشبینی، خودکارآمدی و تاب آوری در جهت نیل به توسعه همه جانبه مورد استفاده قرار می گیرند.
دکتر باقرزاده در ادامه تصریح کرد: جامعه ای برای تامین منابع توسعه خود فقط از سرمایه های انسانی و اجتماعی استفاده کند و تنها برای پرورش این سرمایه ها تلاش کند، روند خطی و یکنواخت را در مسیر توسعه طی خواهد کرد و جامعه ای که سرمایه های روانشناختی را منابع اصلی توسعه خود قرار می دهد و به ایجاد و پرورش این سرمایه ها می پردازد، روندی تصاعدی و صعودی را در مسیر توسعه طی می کند.
وی با بیان اینکه رکن اساسی تولید سرمایه های روانشناختی در جامعه آموزش است، اظهار داشت: سرمایه های روانشناختی بیش از هر گروهی از جامعه برای گروه هایی مورد نیاز و تاثیر گذار ایت که در شرایط سخت زندگی می کنند.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور زندانیان، حاشیه نشینان و بی سوادان را از نمونه گروه های جامعه عنوان کرد که به علت زندگی در شرایط سخت نیاز بیشتری به آموزش و پرورش به شیوه و با اهداف روانشناختی دارند.
در پایان این همایش  34 سازمان دولتی، غیر دولتی و مردم نهاد، نهادهای عمومی، فرمانداران، خبرگزاری ها و رسانه های خبری و عوامل مدیریتی فعال در سواد آموزی استان خراسان شمالی که در سال گذشته رتبه های برتر در این حوزه را کسب کرده بودند با اهدای لوح یادبود و هدایا تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.