قدس آنلاین: مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان سینمایی وزارت ارشاد از فیلمسازان استانی با پرداخت کمک بلاعوض ۱۶۰ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات حمایت می کند.

کمک بلاعوض ۱۶۰ میلیون تومانی در حمایت از فیلمسازان استانی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد مهدی احمدی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارداشت: قانونمندی، اعتماد سازی و اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها سه راهبرد وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما حاکم کردن قانون در بدنه وزارتخانه ارشاد بوده، افزود: در این مدت تمام  درخواست های مراجعه کنندگان بر اساس قانون ارزیابی شده و نه بر مبنای سلیقه و طیف و جناح.

احمدی از اعتماد سازی به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ جامعه نام برد و با بیان اینکه سعی کردیم هنرمندان با اعتماد و امنیت با وزارت ارشاد تعامل برقرار کنند، اظهارداشت: در راستای اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها هم به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد تا کنون زمینه حضور هنرمندان 16 استان در هفته های فرهنگی 16 کشور خارجی فراهم شده است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حضور هنرمندان خراسان شمالی در هفته های فرهنگی سایر کشورها هم قول داد در صورت ارسال سی دی فعالیت های هنرمندان این استان، زمینه اعزام آنان به کشورهای میزبان هفته های فرهنگی فراهم شود.

وی از جمله فعالیت های حمایتی وزارت ارشاد در سال گذشته را اختصاص دو میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات معاونت فرهنگی به منظور خرید کتاب از ناشران استانی برشمرد و گفت: همچنین سازمان سینمایی وزارتخانه از فیلمسازان استانی با پرداخت کمک بلاعوض 160 میلیون تومانی برای خرید تجهیزات حمایت می کند.

احمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های فرهنگی استان و وجود تنوع قومیتی که با نشاط و تعهد و وحدت در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می کنند، افزود: شأن این استان می طلبد تا از مدیران توانمند و پویا بهره ببرد و این مسئله ای است که به حمدالله این استان تا کنون از این مهم برخوردار بوده است.

در این آئین از زحمات «محمد حسین ثابت قدم وحید» تقدیر و «حسین فرخنده» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی معرفی شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.