دیدار کاندید ریاست جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان داد که ترامپ از تحولات منطقه آگاهی ندارد و فقط برای رسیدن به کاخ سفید در حال چاپلوسی است.

ترامپ به چاپلوس اسرائیل مبدل شده/ او یک سیاست مدار درجه سه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مساله قابل توجه در دیدار دونالد ترامپ کاندید جمهوری خواه آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل این بود که به خوبی آشکار شد ترامپ اطلاع درستی از تحولات منطقه خاورمیانه و آثار آن بر سراسر جهان ندارد. این دیدار نشان داد که او هنوز هم در گذشته سیر می کند و از مرحله تاریخی کنونی هیچ آگاهی ندارد.
این به تنهایی کافی نیست. بلکه مساله دردناک تر برای هواداران  ترامپ که خواهان راه یابی او به کاخ سفید هستند این است او در این دیدار مانند یک سیاست مدار درجه سه ظاهر شد و در برابر نتانیاهو چاپلوسی کرد و عباراتی را بر زبان آورد که او را شادمان کرد. ترامپ به نتانیاهو گفت اگر رئیس جمهوری آمریکا شود قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت. او همچنین شگفتی خود را نسبت به دیوار حائل و نژاد پرسی رژیم اسرائیل در سرزمین اشغال شده فلسطین نشان داد و گفت این مدل و نمونه آن چیزی است که برای برپایی آن در مرزهای مکزیک برنامه ریزی می شود.
ترامپ کمک های نظامی اخیر آمریکا به رژیم اسرائیل را یک سرمایه گذاری برجسته توصیف و فلسطینی ها را متهم به تروریست کرد. او مدعی شد صلح هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اینکه فلسطینی ها دست از خشونت بردارند.
ترامپ در گذشته سیر می‌کند و حتی شیفتگی او به آرای یهودیان از مراحل تاریخی گذشته نشات گرفته است. او برای به روز بودن تلاش نمی‌کند بلکه از رخدادها و تحولات جهان بی خبر است.
رژیم اسرائیل کنونی با رژیم اسرائیل پیش از این تفاوت دارد. همه جهانیان هم این مساله را درک می کنند. پس از کشتارهای پیاپی، قتل عام ها، خونریزی ها، زیرپاگذاشتن قوانین و اقدام های نژاد پرستانه این رژیم، چهره آن تخریب شده است. افکار عمومی جهان از خرافه بودن مسالمت آمیز بودن  رژیم اسرائیل رها شده است؛ اسرائیلی که گرگ ها بر آن حکومت می کنند. اکنون افکار عمومی جهان از اوضاع واقعی آنچه علیه مردم رخ می دهد، آگاهی دارد.
از طرف دیگر اکنون رژیم اسرائیل از موضع هجومی به موضع دفاعی منتقل شده است. رهبران کشورهای غربی به این رژیم به عنوان دولتی نگاه می کنند هر روز ضعیف تر می شود و شکاف ها و نگرانی از آینده، آن را بین خواهد برد. خطرات مربوط به انزوای جهانی، کاهش قدرت نفوذ و باج خواهی، این رژیم را به شدت تهدید می کند. اما ترامپ این مسائل را درک نمی کند. او نفوذ یهودیان در آمریکا را ضامن پیروزی خود در انتخابات می‌داند. هنوز هم در گذشته سیر می کند و اطلاعات او قدیمی است و از واقعیت ها هیچ گونه آگاهی ندارد. همچنین شیفتگی او برای رسیدن به ریاست جمهوری، او را به چاپلوسی بیش از اندازه واداشته است.
هرچند که این مساله به ضرر جایگاه کاندیدی تمام شود که ممکن است در آینده به عنوان رئیس جمهوری قدرت مندترین کشور جهان انتخاب شود. تردیدی نیست که آرای یهودیان در روند انتخابات آمریکا تاثیر گذار است اما مانند گذشته سرنوشت ساز نیست. همچنین شکی نیست که یهودیان در حمایت از منافع خود هوشیار هستند و شخص دمدمی مزاجی و نژاد پرسی مانند ترامپ را انتخاب نخواهند کرد تا در آینده نتوانند او را در کنترل داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.