قدس آنلاین - یزد : استاندار یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان این انتظار را بیان کرد که معلمان بازنشستۀ استان برای ایفای نقش جوانان در مسیر تکاملی انسانیّت الگو باشند

متانت فرهنگیان پیشکسوت درس زندگی جوانان باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان با عنوان «زمزمۀ محبت» به نقش فرهنگیان پیشکسوت استان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و متولدین سالهای 1331تا1333 را پرورش دهندگان نسلی دانست که انقلاب را به پیروزی رساندند.
وی افزود: فرهنگیان پرورش دهنگان نسل هشت سال دفاع مقدس نیز هستند، نسلی که شجاعانه، مردانه و دلاورانه از تمامیّت عرضی کشور، انقلاب و ناموس مان دفاع کردند و موجب افزایش اقتدار ملی و تبدیل امید دشمن به یأس شدند.
استاندا ر تصریح کرد : فرهنگیان پرورش دهندگان نسل علم و فناوری، توسعۀ ارتباطات و اطلاعات هستند و همۀ اینها توسعۀ بسیار گران‌سنگی است که معلمان و پیشکسوتان از پیش از انقلاب تاکنون همراه خود داشته اند.
میر محمدی  به رسالت انسانی افراد اشاره کردوگفت : بازنشستگی هرگز به معنای از کار کنار کشیده شدن نیست و انسان هرگز در هیچ زمینه‌ای بازنشسته نمی شود زیرا مسئولیت او ایجاب می کند که همۀ امور را دنبال کند.
این مسئول با اشاره به معنای « ز گهواره تا گور دانش بجوی » خطاب به فرهنگیان بازنشستۀ استان افزود: طبیعی است انسانی که در مسیر تکامل سیر می کند با گذشت زمان کامل تر می شود، از این رو بار مسئولیت وی افزایش می یابد.
عالی‌ترین مقام اجرائی استان دربارۀ مطالبات معلمان بازنشسته و این گفته که گرفتن مطالبات مردم از دولت با وقفه مواجه می شود اما مطالبات دولت به هر طریقی وصول خواهد شد، خاطرنشان ساخت : اینگونه نیست که دریافت مطالبات یکسویه باشد بلکه دولت نقش واسطه دارد و با دریافت منابع درآمدی از منابع مختلف، آنها را طبق قانون بودجه میان بخش های گوناگون تقسیم می کند.
استاندار یزد ادامه داد: اگر دولت در دریافت مطالبات خود از مردم جدّی نباشد نخواهد توانست مطالبات مردم در بخش های مختلف را بدهد پس انتظار است توجه کنیم که دولت جدا از مردم نیست و چرخاندن چرخ جامعه نیازمند این است که بدانیم دولت یعنی مردم و مردم یعنی دولت.


معلمان ترویج کنندۀ علم و پرورش دهندۀ اندیشه هستند

میرمحمدی مقام معلم را ترویج کنندۀ علم و پرورش دهندۀ اندیشه دانست و از آنان به عنوان اهالی اندیشه، فرهنگ و ادب یاد کرد و گفت: انتظاری که از جامعۀ معلمان و اهالی اندیشه است، تلاش برای ایجاد تحول مثبت و بهره مندی جامعه از فواید آن است.
رئیس شورای آموزش و پروش استان از فرهنگیان پیشکسوت استان خواست الگو، مشوق و آموزنده برای نسل جوان باشند؛ به گونه‌ای که جوانان از متانت و وقار با تجربه ها الگوگیری کنند؛ درس زندگی بیاموزند و در مسیر تکاملی انسانیت جایگاه رفیع خود را ایفا کنند.
وی افزود: تحول و زایش اندیشه و خلاقیت های شما فرهنگیان بازنشسته درسی است برای جوانان تا از این طریق به مسئولیت های انسانی خود عمل کنند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم در چارچوب قانون و بی منّت در کنار فرهنگیان و همراه آنان باشیم و از خداوند می خواهیم کمک کند تا در این راه کوچک‌ترین کوتاهی‌ای نداشته باشیم.


توجه به حق بازنشستگان در قبال دولت، دیگران و خود

امام جمعۀ موقت یزد نیز در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشستۀ استان، بازنشستگی را یکی از نعمت های خداوند دانست و بیان کرد: بعضأ تعریف درستی از واژۀ بازنشسته نشده است در حالی که این واژه دارای بار مثبت و تحرک زا است.
«حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی» افزود: این دوران سرآغاز تجلّی دیگری است و معتقدم کسانی که بازنشسته می شوند باید بدانند گشایشی برای آنان فرآهم آمده است.
وی سه محور را در ارتباط با بازنشستگان قابل تأمل بیان کرد و گفت: اگر بازنشستگان را مرکز بدانیم باید به ارتباط آنان با دولت، دیگران و خودشان توجه و تأمل کنیم.
امام جمعۀ موقت یزد با بیان اینکه بازنشستگان پرتحرک‌ترین مرحلۀ زندگی خود را در اختیار دولت بوده اند، ادامه داد: دولت نیز باید قدردان بازنشستگان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی با اشاره به جملۀ امیرالمؤمنین(ع) در هنگام رسیدن به خلافت، گفت: باید حکومتیان این جملۀ حضرت علی(ع) را با زر بنویسند و بالای سر نصب کنند که «من بر شما حقی دارم چون والی شما هستم و شما هم بر من حقی دارید مثل حقی که من به گردن شما دارم.»
امام جمعۀ موقت یزد در این باره که دیگران در قبال بازنشستگان چه کنند؟ به سخن حضرت امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: « بر تو باد به نشست و برخاست با اصحاب تجربه زیرا آنان چیزی را که با پرداخت عمر به دست آورده‌اند به ارزانی و رایگان در اختیار تو قرار می دهند.»
وی در پایان سخنان خود دربارۀ بازنشستگان و مسئولیت هایی که در قبال خودشان دارند، بیان کرد: بازنشستگان گمان نکنند پس از بازنشستگی باید کار را رها کنند بلکه باید با ابزار مرتبط، فعالیت ها و تحرک ذهنی خود را به نتیجه برسانند.
گفتنی است در پایان این مراسم از آقایان طیّبات، اسلامی، شهسواری، رادمنش، میرزایی و خانم میرمیران از فرهنگیان بازنشستۀ استان (متولدین سالهای 1331تا1333) با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد و نمایندگان فرهنگیان بازنشسته نیز به بیان مطالبات و انتظارات خود از مسئولان استان پرداختند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من معلمم ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    معلما متانت به خرج دهند سختی را تحمل کنند بقیه راحتی کنند ما نخواستیم متانت داشته باشیم چه بدرد میخوره وقتی دل خوشی نیست شما معلمارو گیر اوردین هرچی وقار متانت مال معلما راحتی مال بعضی ها
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلاممتانت درسته ولی الان واقعا شرایط زندگی تغییر کرده