قدس آنلاین - یزد : مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست هم‌اندیشی ارتقای کیفی تولید و انتشار آمارهای ثبتی استان یکی از دغدغه‌ها در برنامه‌ریزی‌ها را آمار نادرست دانست و بر ضرورت فرهنگسازی برای ارائۀ آمار درست تأکید کرد

برای ارائۀ آمارهای درست فرهنگسازی شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مجید جوادیان زاده در نشست هم‌اندیشی ارتقای کیفی تولید و انتشار آمارهای ثبتی ، آمارهای ثبتی استان را تعیین کننده دانست و گفت: استان برای برنامه ریزی درست نیازمند جمع آوری اطلاعات و ارائۀ گزارش های آماری هدفمند است.
وی طلاق را دومین آسیب اجتماعی دانست که مقام معظم رهبری جزو آسیب های چهارگانه اعلام کرده اند و افزود: قطعأ برای مبارزه با این آسیب ها نیاز به نگاهی آسیب شناسانه داریم و باید بررسی کرد که آیا اطلاعات مربوط به طلاق زوجین از طریق داده های ثبتی در استان یزد شدنی است؟
جوادیان زاده تهیۀ آمار مرتبط با طلاق را مرحلۀ نخست سیاستگزاری ها عنوان کرد و ادامه داد: در نظر داریم با به دست آوردن نیازهای آماری دستگاه ها و تولید این آمارها، در حوزه های مختلف سیاستگزاری و برنامه ریزی کنیم.

این مسئول با تأکید بر فرهنگسازی جامعه، تصریح کرد: برای تولید آمار درست که همراه با جلب اعتماد جامعه باشد نیاز به اولویت بندی داده هاست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: الگوهای طلاق نسبت به سال های گذشته از دلایل اقتصادی به سمت فرهنگی پیش رفته و تفاوت کرده است از این رو برنامه ریزی و فرهنگسازی برای برون رفت از این آسیب اجتماعی ضرورت دارد.
در این نشست مهمترین شاخص های مرتبط با طلاق در قالب پیشنهاد بیان شد و دربارۀ نحوۀ جمع آوری شاخص های طلاق و همکاری دستگاه های متولی برای به دست آوردن آمارهای مرتبط هم اندیشی شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.