قدس آنلاین: همایش حوزه و جمعیت با حضور 250 مبلغ آقا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد برگزار شد.

همایش حوزه و جمعیت در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همایش حوزه و جمعیت با حضور 250 مبلغ آقا در از ساعت 8 تا 11 امروز مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد برگزار شد.
در حاشیه این همایش حجت‌الاسلام امیرحسین حق‌خواه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: براساس مبانی اسلام، سنت ائمه اطهار(ع) و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فرزندآوری شبکه کشوری فرزند بیشتر برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا همایش حوزه و جمعیت در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد برگزار شد.
وی افزود: این همایش با سه هدف رفع خطرات کاهش جمعیت، لزوم فرهنگسازی افزایش جمعیت و باورکردن فواید فرزندآوری برگزار شد.
مدیرکل شبکه کشوری فرزند بیشتر خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش در این بازه زمانی جمع‌آوری طلاب مبلغ اعزامی در ویژه برنامه‌های ماه محرم بوده تا آن‌ها در مراسم‌هایی که حاضر می‌شوند این دغدغه‌ها را در مخاطبان خود ایجاد کنند.
حق‌خواه با اشاره به مخاطبان همایش حوزه و جمعیت، خاطرنشان کرد: در این همایش که با حضور 250 مبلغ آقا برگزار شد از 3 سخنران شاخص کشوری دعوت به عمل آمد؛ همچنین سرفصل‌های مطرح شده توسط اساتید حاضر در این همایش به همراه بسته‌های فرهنگی‌ای که به حاضران در این همایش داده شد در اختیار مبلغان خانم هم قرار گرفت تا در جلسات اختصاصی بانوان در این ایام به این موضوع بپردازند.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اخیر شبکه کشوری فرزند بیشتر اجرای طرح خانه‌به‌خانه بوده است، تأکید کرد: در این طرح جزوه‌های مرتبط با مبحث فرزندآوری در کلیه منازل شهری و روستایی توزیع می‌شود تا خانواده‌ها با خطرات، معضلات و آسیب‌های کاهش جمعیت آشنا شوند و نسبت به موضوع افزایش فرزندآوری اقدام کنند.
مدیرکل شبکه کشوری فرزند بیشتر در رابطه با خواسته مقام معظم رهبری از خانواده‌ها در بحث ازدواج جوانان، بیان کرد: بحث ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌ها و مباحث سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر تشکییل خانواده بوده است که در بند 16 این سیاست‌ها به موضوع فرزندآوری اشاره شده است و مهم‌ترین خواسته‌ ایشان از خانواده‌ها رقم‌زدن ازدواج‌های ساده و آسان برای جوانان بوده است و با سخت‌گیری‌های بی‌مورد و درخواست‌های غیرمنطقی سبب انصراف جوانان از این امر که سنتی حسنه بوده و توصیه پیامبر اکرم(ع) است نشوند.
حق‌خواه با اشاره به کاهش 70 درصدی نرخ باروری در دو دهه اخیر، گفت: در یک دهه اخیر شاهد کاهش آمار نرخ باروری از 4.1 درصد به 2.3 درصد بودیم و اگر همین روند کاهشی ادامه یابد با آسیب‌های زیادی در حوزه جمعیت مواجه می‌شویم و نسبت به 20 سال پیش که نرخ باروری 6.8 درصد بود کاهشی 70 درصدی را در این زمینه داشته‌ایم، موضوعی که بسیار نگران‌کننده است و باید با حمایت مجموعه‌های ذی‌ربط فرهنگ‌سازی لازم را نسبت به موضوع افزایش جمعیت داشته باشیم.
وی افزود: تاکنون بیش از 90 همایش در موضوعات مختلف با بحث خانواده توسط شبکه کشوری فرزند بیشتربرگزار شده است، اما با محوریت افزایش فرزندآوری برای اولین بار است که برگزار شد.
مدیرکل شبکه کشوری فرزند بیشتر نسبت به موضوع نگران‌کننده افزایش آسیب‌های ناشی از عدم ازدواج جوانان در جامعه هشدار داد و گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که نسبت به ترویج ازدواج‌ها ساده و آسان در میان جوانان اقدام کنند و اجازه ندهند که سن ازدواج به دلیل برخی خواسته‌ها نامعقول و نامتعارف بالا برود و بدانند که هرگونه اقدامی که سبب انصراف جوانان از اجرای این امر خیر بشود سبب افزایش فساد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.