قدس آنلاین: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از کشف ۱۴ تن مواد مخدر در خراسان رضوی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

۱۴ تن مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار بهمن امیری مقدم  در نشست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی  با بیان اینکه امنیت یک ضرورت برای جامعه و محصولی اجتماعی است و وظیفه سازمان ها و نهادها برقراری امنیت در تمام سطوح است، اظهار کرد: هفته پیشرو هفته نیروی انتظامی است و شعار امسال «همه با هم برای امنیت و آرامش تلاش کنیم» است.

وی با تاکید به اینکه، مردم سرمایه های اجتماعی کشور هستند از این رو باید ارتقای سرمایه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: توسعه و رعایت حقوق شهروندی و گرایش داوطلبانه افراد به این موضوع، افزایش و احساس امنیت مردم، احترام و کرامت انسان ها بر اساس آموزه های دینی و ترویج فرهنگی و افزایش دانش پایه براساس استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید و مطابق با نیاز مردم از جمله وظایف نیروی انتظامی است.

سردار امیری مقدم با اشاره به مجموع ۲۰۰ برنامه که درسطح استان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، بیان کرد: در حوزه انتظامی و مرزبانی و دیگر حوزه‌ها، برنامه هایی مانند، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، نشست های علمی و تخصصی مرکز فناوری اطلاعات استان، قرائت پیام مهر در مدارس، برگزاری برنامه‌های نمایشی یگان ویژه در مدارس، دیدار با خانواده‌های شهدا، نشست تخصصی با نمایندگان مجلس و ... انجام می‌شود.

وی در رابطه با منشور اخلاقی پلیس، عنوان کرد: یک منشور اخلاقی پلیس برای تمامی واحدهای صنفی به منظور ارتباط متقابل مراجعه کننده با پلیس طراحی شده است و در دید عموم مردم قرار می‌گیرد که این آشنایی بسیار تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به عملکردهای نیروی انتظامی در شش ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: امسال یک میلیون و پنجاه هزار  تماس با پلیس برقرار شده که از این تعداد بالغ بر حدود ۷۰۰ هزار تماس عملیاتی انجام شده که شش هزار آن غیر قابل پیگیری بوده، کشفیات پلیس در حوزه مواد مخدر ۱۴ تن و ۲۷۸ کیلو بوده است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را شاهد بوده ایم، ۳۴ طرح مبارزه با مواد مخدر، ۲۴ طرح جمع آوری معتادان پر خطر اجرایی شده است و بیش از ۸۰۰ نفر در طرح ها و در سطح استان دستگیری داشته ایم.

وی در رابطه با افزایش جرائم رایانه ای در پلیس فتا که  بیش از ۸۰ درصد بوده است، اظهار کرد: پلیس فتا علی الرغم دیر تشکیل شدن عملکرد قابل ملاحظه ای را داشته و با وجود افزایش جرایم در بحث کشف جرایم رایانه ای رشد ۱۰۵ درصدی را از آن شاهد بوده‌ایم.

سردار امیری مقدم عنوان کرد: در بحث تصادفات جاده ای، اقدامات علمی، عملی و کارشناسی انجام گرفته که بر این اساس در تصادفات برون شهری ۲۶ درصد کاهش تلفات جاده ای و در درون شهری ۱۶ درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم و واژگونی خودرو بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌است، همچنین ۸۱۴ طرح برخورد با متخلفان حادثه ساز اجرایی شده است.

وی افزود: در طرح مقابله با اراذل و اوباش رشد ۷ درصدی داشته‌ایم، در حوزه مبارزه با سرقت در سطح استان ۸۲، طرح اجرا شده است که بیش از ۲۰۰ درصد افزایش طرح نسبت به سال گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: در بحث قاچاق ۱۹ طرح اجرا شده است که ۲۰۰ درصد افزایش کشف در حوزه های قاچاق و در قاچاق سوخت ۱۱۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده است، طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، سرقت مسلحانه از بانک ها وجود نداشته و سرقت های مسلحانه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، همچنین طرح مبارزه با اتباع خارجی، بحث صدور گذرنامه و پلاک به صورت مستمر در طول روز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.