استاد دانشگاه سوربن فرانسه گفت: موزه های آستان قدس رضوی نماد هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی است.

موزه های آستان قدس رضوی نمادی از هنر و تمدن اسلامی است

الکساندر استرویل در حاشیه بازدید از موزه قرآن و نفایس حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: در این موزه از وجود قرآن های خطی و نقاشی های جذاب که تاریخ آن ها به هزاران سال بر می گردد، متحیر و شگفت زده شدم.
وی با بیان اینکه با گذشت تاریخ خط و نوشته ها نیز تغییر کرده است، ابراز کرد: موزه قرآن حرم مطهر رضوی به دلیل داشتن کتاب های خطی قرن های مختلف توانسته به خوبی این تغییر و تحولات خطوط را به بازدید کنندگان نشان دهد.
استرویل ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی همچون تالار محققان، تالار کتاب های خارجی و تالار قدس تصریح کرد: وجود نسخ خطی در کنار منابع روز این کتابخانه را به گنجینه ای بی نظیر و بی بدیل تبدیل کرده است.
وی وجود مکان های بزرگ مطالعه برای دختران و پسران به صورت مجزا همچنین در اختیار داشتن کتاب های روز جهان به چندین زبان رایج دنیا را از دیگر امتیاز های کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دانست.
استاد دانشگاه سوربن فرانسه به عظمت و معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: این مکان مذهبی با بهترین ذوق و زیباترین هنر معماری ساخته و تزئین شده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار به ایران و مشهد سفر می کنم، تصریح کرد: من هیچ گونه آشنایی از کشور ایران و مردم آن نداشتم، اما در این سفر متوجه شدم که ایران کشوری بسیار زیبا، امن و دارای مردمی مهربان و میهمان نواز است.
لازم به یادآوری است؛ 10 نفر از اساتید دانشگاه سوربن فرانسه به حرم مطهر رضوی مشرف و از موزه قرآن و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.