دیپلمات سابق کشورمان گفت:ایران از نگاه آنها در موضع متهم قرار دارد، آنها به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند و ما باید به آنها تضمین دهیم که هیچ مانعی برای دریافت اطلاعات مالی مشکوک، وجود ندارد.

FATF به ایران مشکوک است ، ایران در موضع اتهام قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل ظهره وند، اظهار داشت: پیوستن به FATF از تبعات برجام نیست، بلکه شاید تکمیل کننده فرایند برجام است.
وی با بیان این که این نهاد مالی مرتبط با «گروه ۷» است و بنا دارد که شفافیت تبادلات مالی برای مبارزه با پول شویی را اعمال کند، تصریح کرد: اولین مساله در این زمینه این است که تروریسم کیست و چیست؟ چرا که آنها تعریف خاص خود را از این موضوع دارند.  دیپلمات سابق کشورمان افزود: برخی از تعهدات و تضمین هایی که آنها در این فرایند از ما می خواهند در تعارض با موضوع حاکمیت ملی کشور است.
وی با بیان اینکه در تعریف آنها از تروریسم، حماس، حزب الله لبنان و به طور کلی جریان مقاومت شامل این موضوع می شود، ادامه داد: آنها ۱۷ تضمین را از ما خواسته اند که در این جریان اجرا کنیم که از جمله آن مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریست است و این موضوع باید براساس تعریف آنها صورت بگیرد.
ظهره وند با بیان اینکه ما در لیست سیاه این مجموعه قرار داریم، تصریح کرد: در واقع ایران از نگاه آنها در موضع متهم قرار دارد، آنها به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند و ما باید به آنها تضمین دهیم که هیچ مانعی برای دریافت اطلاعات مالی به ظن آنها مشکوک، وجود ندارد.
این دیپلمات سابق با بیان اینکه در رویکردی که برخی از حامیان FATF در پیش گرفته اند بحث عبور از آرمان ها وجود دارد و ما باید از  موضوعاتی چون استقلال کشور عبور کنیم، گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی عضو ناظر این نهاد مالی است و از دیگر سو قرار نیست که ما در ابتدا به این نهاد بپیوندیم بلکه باید سیستم پولی و بانکی مان را با توصیه های آنها تطبیق دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.