قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه دولت شروع کار انتخاباتی خود را با تغییر مدیران و فرمانداران آغاز کرده است، گفت: دولت یازدهم به دنبال این نبوده که مدیران را تغییر دهد و ملاک در انتخاب مدیران تنها کارآمدی مدیران بوده است.

ملاک در انتخاب مدیران تنها کارآمدی بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی صبح امروز - 8 مهرماه - در کنفرانس خبری در کرمان گفت: کار ستاد انتخابات در آذرماه آغاز می‌شود اما در حال حاضر در حال آماده سازی تدارکات هستیم.
وی با اشاره به اینکه همه اعضای رسمی کشور خود را به نوعی برای این اتفاق بزرگ آماده می کنند، افزود: جو سیاسی و شور ایجاد شده ناشی از انتخابات در سال 96، حاکی از نشاط اجتماعی است.
قائم‌مقام وزیر کشور درباره عزل و نصب برخی از مدیران و فرمانداران در سال منتهی به انتخابات 96، اظهار کرد:  استانداران مرجع تصمیم گیری در خصوص عزل و نصب مدیران در استان‌ها هستند و هیچگونه فشار سیاسی در این زمینه وجود ندارد.
وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه دولت شروع کار انتخاباتی خود را با تغییر مدیران و فرمانداران آغاز کرده است، تصریح کرد: دولت یازدهم به دنبال این نبوده که مدیران را تغییر دهد و ملاک در انتخاب مدیران تنها کارآمدی مدیران بوده است.
مقیمی علت جابجایی برخی از مدیران را اینگونه بیان کرد: بازنشستگی، برخی ماموریت از سازمان دیگر داشته اند که اکنون آن سازمان درخواست بازگشت آنها را کرده است و برخی خود افراد درخواست جابجایی داده اند، ضمن آنکه برخی نیز کارآمدی آنها در حد توقع مسئولان نبوده است.
قائم مقام وزیر تاکید کرد: مدیرانی که برنامه‌های دولت را قبول دارند که این برنامه‌ها شامل قانون و مقررات می‌شود و کارآمدی لازم را داشته باشند، حفظ می‌شوند.
وی افزود: استانداران و مسئولین محلی تلاششان بر این است که مدیرانی کارآمد، جدی، علاقمند به توسعه کشور و خدمت کردن را استفاده کنند، اما فشارهایی هم از این طرف و آن طرف است که این را بگذارید یا نگذارید.
مقیمی با اشاره به تفویض اختیارات استان‌ها، اذعان کرد: تفویض اختیارات در همه دولت ها وجود داشته است، اما در هر دولت از شدت و ضعف برخوردار بوده است.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به سه استان انتخاب شده بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و سفر وزیر کشور به استان ها و رصد اقدامات صورت گرفته در هر استان، اظهار کرد:  اگر تصمیم گیری در سطح استان صورت گیرد، کارها بهتر انجام می شود، بطوری که هم اکنون 100 اختیار در هیات دولت در چند روز اخیر تصویب و اجازه داده شد که این اختیارات به مدیران استانها واگذار شود.
وی اضافه کرد: با این تفویص اختیارات به مدیران استانی تصمیم گیری در استان ها به سهولت صورت می گیرد.
مقیمی با اشاره به سرعت اطلاع رسانی عنوان کرد: اطلاع رسانی امروزه به خوبی صورت می گیرد به‌طوریکه اخبار در لحظه انعکاس داده می‌شود.
وی ابراز کرد: در کشور همه در جنب و جوش هستند و دولت شرایطی ایجاد کرده که همه فعالان سیاسی آزادانه به فعالیت سیاسی خود می‌پردازند.
قائم مقام وزیر با اشاره به مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اظهار کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی جریاناتی که در تصمیم سازی و تصمیم گیری موثر بوده اند در کنار یکدیگر جمع شده اند تا با همکاری یکدیگر توسعه را در پیش گیرند و معتقدیم الگوی کرمان یک الگوی موفق است و برخی از استان ها نیز هم اکنون از این طرح استفاده می کنند و افرادی که در ارتباط با اقتصاد می باشند، این الگو را دیده اند و آن را تحسین کرده‌اند.
مقیمی با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت، اذعان کرد: رسانه ها در این راستا می توانند نقش زیادی داشته باشند که در استان کرمان رسانه ها خوب عمل کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.